Traductor de
:
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Dimarts |
a les 19.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció prèvia Aforament limitat |
Centre Cultural La Casa Elizalde
- Dirección:
- Carrer de València, 302
- Districto:
- Eixample
- Barrio:
- la Dreta de l'Eixample
- Ciudad:
- Barcelona
LLESTES PER ESTAR?
La melancolia, la fragilitat, la malaltia i la mort són part de la vida. Impliquen patiment però, com a part inevitable de transcórrer en aquest món, requereixen atenció. Viure d'esquena a això, evitant els moments en què sorgeixen, és viure ignorant les pròpies necessitats i les dels altres. És important desmitificar-les i normalitzar-les, travessant la por que ens provoquen perquè no ens paralitzi.
Els feminismes fa temps que tenen una gran consideració cap a les cures, però també s'adonen que no hi ha un universal del que és la cura per a cada vida en particular. Si la manera d'entendre les cures partís d'una forma comuna, aquesta idea implicaria intentar estar llestes per acompanyar i sostenir el malestar de la comunitat, proveir atenció, fins i tot quan el que ve després és un misteri, quan la comunitat de la qual formem part és minúscula comparada amb les estructures que ens deixen desposseïdes.
Amb la col·laboració d’Hamaca, plataforma d’audiovisual experimental.
TAPÓLOGO
Sally i Gabriela Gutiérrez Dewar
Espanya i Sud-àfrica | 2008 | 90 min | VOSE
A Freedom Park, un assentament de barraques a Sud-àfrica, una xarxa de dones infectades de VIH engeguen Tapólogo. Aprenen a ser infermeres de la seva comunitat transformant la misèria i la degradació en resistència i optimisme. El bisbe Kevin Dowling els dona suport i es qüestiona quin sentit té la doctrina moral sexual de l'Església catòlica en aquesta situació.
Tapólogo és una història local d'interès global. La pel·lícula presenta una història positiva, que avança des de la degradació fins a la dignitat. Les persones infectades hi apareixen com a protagonistes del seu propi canvi, i no com a víctimes.
*Presentació i col·loqui a càrrec de Linda Valdés.