Normativa

Motos i normativa en relació al soroll

Per homologar una motocicleta, cal que el fabricant la sotmeti a una sèrie de proves que analitzen les emissions i el soroll. Posteriorment, ha de passar la primera ITV, obligatòria als quatre anys de la matriculació i pel cas dels ciclomotors als tres anys.

L’obligatorietat de passar la ITV permet detectar modificacions il·legals o peces deteriorades i millora la qualitat ambiental i la seguretat de tots.

L’Ajuntament fa un seguiment especial de les motocicletes i els ciclomotors complementaris als que es realitzen les inspeccions tècniques de vehicles.

Respecte els tubs d’escapament no homologats, l’ordenança de medi ambient prohibeix “utilitzar dispositius que puguin anul·lar o reduir l’acció del silenciador, així com circular amb vehicles amb silenciador incomplet, inadequat o deteriorat, produint soroll innecessari”. Cal que els elements estiguin homologats i apareguin a la fitxa tècnica del vehicle.

Recorda! Trucar el tub d’escapament no és la solució per augmentar la potència del teu ciclomotor. Per contra, causaràs perjudicis al medi ambient i als teus veïns, especialment a les persones més sensibles i perdràs seguretat.

La mateixa ordenança estableix com “els propietaris i els usuaris de tota classe de vehicles de tracció mecànica han de tenir en bones condicions de funcionament els elements susceptibles de produir soroll a fi que l’emissió de soroll del vehicle amb el motor en marxa no excedeixi els valors límit d’emissió establerts a l’annex II. 9 d’aquesta Ordenança”.

Amb relació als valors límit permesos respecte l’emissió de soroll, el valor corresp­on al que figura a la fitxa d'homologació +4dB(A). En el cas dels ciclomotors, el valor corresp­onent és de 91dB(A), quan no figuri a la fitxa.

 

Per saber-ne més: