- Inici
- / Tràmits
Tràmits
AVÍS: En data 23/09/2024, s’ha publicat al BOP la rectificació de les errades materials en l'aprovació definitiva de modificació dels annexos de l'Ordenança municipal d'activitats i de la intervenció integral de l'Administració ambiental (OMAIIAA).
En aquest apartat trobareu els principals tràmits de l'àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que l'Ajuntament posa al vostre abast a l' Oficina Virtual de Tràmits a l'abast de ciutadans i empreses, per tal que pugueu fer les gestions telemàticament. No obstant això, alguns d'aquests tràmits i gestions cal fer-los o finalitzar-los de manera presencial. Trobareu tota la informació necessària als enllaços.
L’Ajuntament va notifica electrònicament a totes les persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i representants legals de subjectes obligats a relacionar-se amb l’Ajuntament electrònicament. Aquest mètode de notificació és opcional per a les persones físiques, Per rebre les notificacions electròniques i deixar de rebre-les en paper, cal que us registreu amb el certificat digital al Registre de subscripció de la notificació electrònica.
Més informació: Portal de notificació electrònica
eActivitats
L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una nova forma de tramitació dels expedients d'activitats que permetrà gestionar d'una manera telemàtica les vostres sol·licituds.
Llicències d'Activitats
En aquest apartat trobareu tots els tràmits associats a la tramitació del règim d’intervenció de les llicències: d’activitats, d’esdeveniments, comercial i d’usos i obres de caràcter provisional. Trobareu tots els enllaços dels tràmits que us adreçaran a l'Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.
Cens d'Activitats PEUAT
Podeu consultar el cens d'activitats d'allotjaments turístics amb llicència municipal. El PEUAT (Pla Especial Urbanístic per a la regulació dels establiments d’allotjament turístic, albergs de joventut, habitatges d’ús turístic, llars compartides i residències col·lectives docents d’allotjament temporal a la ciutat de Barcelona) va entrar en vigor el 26 de gener de 2022, amb la seva publicació al BOB.
Tramitació telemàtica de Llicències d'Obra
L'Ajuntament de Barcelona ofereix el servei de tramitació de les vostres sol·licituds d'expedients d'obres de forma telemàtica. Això és possible gràcies al desplegament de l'expedient electrònic de Llicències d'Obra. Requereix disposar d'identificació o certificat digital, i projecte o la documentació tècnica de les obres en format electrònic.
Tràmits de Llicències d'Obres
En aquest apartat trobareu tots els tràmits de llicències urbanístiques referides a obres que l'Ajuntament posa al vostre abast al portal de tràmits per poder fer gestions per mitjà de la xarxa. No obstant això, alguns d'aquests tràmits i gestions, cal fer-los de manera presencial. Trobareu tota la informació necessària als enllaços.
Tràmits de Mobilitat
Accedeix a través d'aquest enllaç als tràmits relacionats amb els serveis públics per a una mobilitat activa i sostenible. Des de serveis vinculats amb la bicicleta i el bicing, el transport públic, aparcament, àrea verda, zones d'accés controlat, o altres ajuts i serveis.