Es renaturalitzen quatre espais verds amb la subvenció dels fons FEDER

07/12/2025 - 09:25 h

El parc del Poblenou, el passeig de les Bateries de Montjuïc, l’àmbit de la Font del Cuento, al parc del Guinardó, i el parc del Turó de la Peira són els espais on es duran a terme les actuacions dirigides al desenvolupament i la consolidació de la infraestructura verda. Aquestes intervencions s’emmarquen en el Pla Clima, que té per objectiu impulsar una ciutat més resilient davant el canvi climàtic, protegir la biodiversitat i augmentar el verd urbà.

La subvenció de la Fundación Biodiversidad del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO), mitjançant el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), permetrà a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins i l’Ajuntament de Barcelona millorar i transformar quatre grans espais verds de la ciutat. Es tracta del 40% del cost total de l’actuació, que tindrà un pressupost final aproximat de 3,3 milions d’euros. Els projectes començaran a desenvolupar-se l’any vinent i s’allargaran fins el 2028.

En concret, d’acord amb el Pla Natura 2021-2030, s’actuarà sobre un total de 45.849 m² d’espais verds als parterres centrals del parc del Poblenou; al passeig de les Bateries i les escales Forestier de Montjuïc; a l’àmbit de la Font del Cuento del parc del Guinardó, i a una zona del parc del Turó de la Peira.

La renaturalització d’aquests espais inclou actuacions per despavimentar, millorar l’urbanisme, el reg, replantar verd i millorar la connectivitat ecològica i les estructures de biodiversitat, entre altres. Els projectes també incorporaran accions d’accessibilitat i perspectiva de gènere.

Totes les actuacions van dirigides al desenvolupament i la consolidació de la infraestructura verda de la ciutat i s’emmarquen en el Pla Clima, per impulsar una ciutat més resilient davant el canvi climàtic, protegint la biodiversitat i augmentant el verd. Els projectes també busquen la implicació ciutadana en el disseny, el manteniment i l’ús dels parcs i jardins. En aquest sentit, es faran activitats de participació ciutadana, així com un pla de seguiment i avaluació dels resultats.

L’arbrat i la vegetació tenen un paper clau en la qualitat de vida de la ciutadania i també en la descarbonització. Uns parcs i jardins de qualitat, naturalitzats i amb biodiversitat contribueixen a millorar el dia a dia de les persones, que tenen espais confortables d’estada a l’aire lliure.

Més informació a barcelona.cat/renaturalitzacio.