Daniel Alsina, director adjunt de Projectes de BIMSA, ha explicat el projecte Superilla Barcelona, que consisteix en transformar els carrers per tal que els ciutadans disposin d’una plaça o un eix verd a 200 metres com a màxim. Com ja s’ha comentat, l’Eixample guanyarà 33,4 hectàrees de nou espai de prioritat per al vianants. Es faran 21 eixos verds, que suposen 33 km de recorregut; amb 21 noves places, sumant 3,9 hectàrees de nou espai ciutadà.
En el Consell de Barri també s’ha explicat la primera fase de la reordenació dels usos del tram Diagonal, entre els carrers Castillejos i Girona, i dels entorns de la plaça de les Glòries, com a pas previ a la futura connexió del tramvia per la Diagonal.
També s’ha convidat al veïnat i el comerç del barri a votar algun dels 20 projectes seleccionats en el Pressupostos Participatius. El període de votació és entre el 10 i el 20 de juny.
Canvi de paradigma
El regidor del Districte, Jordi Martí Grau, ha explicat que els projectes del tramvia i la Superilla de Barcelona són la continuació i, a la vegada, un canvi de paradigma en la pacificació de la ciutat, que va començar pels cascs antics dels barris i que ara s’estén al Pla Cerdà. “Ara serà imprescindible la reducció de la mobilitat amb vehicle privat a la ciutat”, ha destacat Martí.
El regidor ha destacat també que els ajuts de la UE per millorar la mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona són cada vegada més grans: “estem convençuts que totes aquestes transformacions d’escala districte aniran acompanyades de transformacions d’escala més amples”.