El Plenari del Consell Municipal va aprovar el passat mes de març la modificació del Reglament d’honors i distincions de l’Ajuntament de Barcelona que incorpora, com a novetat, una distinció per reconèixer la trajectòria d’aquelles entitats de la ciutat que tinguin 100 anys o més i una acreditada trajectòria vinculada amb Barcelona.
Les sol·licituds es poden presentar entre el 17 de maig i el 17 de juny a través del següent enllaç: Tràmit de sol·licitud del Premi Entitats Centenàries
Els requisits bàsics per poder-hi participar són tenir 100 anys o més de recorregut i un vincle amb la ciutat demostrables. Per això la gestió, que s’ha de realitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, implica inscriure’s en el Fitxer d’Entitats i acompanyar el tràmit d’algun document acreditatiu que verifiqui l’antiguitat de l’entitat (estatuts, acta de constitució, etc.) i d’una justificació de la seva trajectòria que n’expliciti la implicació amb la ciutat.
La valoració de les sol·licituds es realitzarà en el Plenari Municipal d’abans de finals d’any, i la data prevista per entregar les plaques i els diplomes que les distingeixin com a entitats centenàries tindrà lloc pels volts de Santa Eulàlia (12 de febrer).
Aquesta nova distinció, que serà de caràcter anual, complementa la resta de medalles que atorga la ciutat en reconeixement de la tasca o la trajectòria destacada de persones o d’entitats de la ciutat i no és incompatible amb aquestes distincions.