El nou tram remodelat de la Meridiana ha ampliat les superfícies d’estada i de desplaçament a peu, amb una mitjana central, de 9,5 metres d’amplada, que també inclou un carril bici segregat de doble sentit, de 4,3 metres, i un parterre de 2,6 metres a cada costat, amb una filera d’arbres grans i enllumenat.
La mobilitat dels vianants també s’ha millorat amb la vorera de plataforma única i prioritat de pas a les interseccions amb els carrers de la Nació, de Trinxant (al costat de mar), Múrcia i Palència, i nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana.
Per ampliar l’espai per al veïnat i per a les bicicletes, s’ha eliminat un carril de circulació motoritzada en cada sentit, així com els carrils bici que actualment se situen a la vorera. La nova Meridiana també disposa de dos carrils per al trànsit general i un per a busos i taxis a cada banda.
La transformació de la Meridiana, un projecte per fases
Un cop acabades les obres al districte de Sant Martí, el projecte s’estén a Sant Andreu, amb un nou tram que arribarà fins a Felip II i que actualment es troba en fase de redacció. La plataforma de participació ciutadana Decidim Barcelona centralitza les propostes del veïnat i informa sobre les reunions i les trobades de concreció del projecte, en què la ciutadania està convidada a prendre part.
Amb totes les actuacions, realitzades en una àrea d’1,7 quilòmetres de l’avinguda, s’hauran renovat 94.000 m2 de superfície i es guanyaran 560 arbres i 10.000 m2 de parterres i verd. La inversió total serà de 28,4 milions d’euros, 6 dels quals provenen dels fons Next Generation, de la Unió Europea.
La transformació continuarà amb el tram que arriba fins a Fabra i Puig, i tot seguit es començarà a redactar l’avantprojecte del tram següent de la Meridiana, des de Fabra i Puig fins al pont de Sarajevo, que mantindrà el procés participatiu per recollir les propostes i les aportacions veïnals i d’entitats del territori.