Afectacions a l’entorn d’Hospital Clínic
Actualment, per al desviament de serveis previ a la construcció de la nova estació d’Hospital Clínic, al carrer del Comte d’Urgell, les ocupacions es situen a la vorera del costat Besòs on es preveu que es mantinguin fins al proper estiu.
Des del 9 de març es produiran afectacions per la construcció d’un col·lector secundari al costat Llobregat que substituirà el col·lector central existent, afectat per la construcció de la nova estació.
Per això, el carrer del Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i Còrsega quedarà amb dos carrils de circulació en sentit muntanya. El carrer Rosselló, en el seu tram entre els carrers del Comte de Borrell i Urgell, tindrà un carril de sortida cap a Comte d’Urgell i quedarà amb un carril de circulació, mantenint el cordó de serveis, del costat mar i el del costat muntanya.
S’anul·laran els trams de carril bici dels carrers del Comte d’Urgell entre Provença i París, i del carrer de Rosselló entre Comte Borrell i Comte d’Urgell. Les bicicletes es desviaran: en sentit pujada, pels carrils de Provença i Calàbria i, en sentit baixada, per Londres, Calàbria, París, Enric Granados i Provença.
També s’ocuparà tota la vorera del costat Llobregat i el xamfrà del mateix costat dels carrers de Rosselló i del Comte d’Urgell (costat mar i muntanya), però la circulació de vianants restarà habilitada en tot moment per la vorera del costat Besòs.
Tall del carrer Comte d’Urgell amb Francesc Macià durant la Setmana Santa
Per als treballs de desviament de serveis en l’àmbit de la nova estació de Francesc Macià, que es situarà al carrer del Comte d’Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires, durant la Setmana Santa (del 23 al 31 de març) es tallarà totalment el carrer del Comte d’Urgell entre el carrer Buenos Aires i la plaça Francesc Macià. Els vehicles es desviaran pel lateral mar de l’avinguda Diagonal, els carrers de Villarroel, Londres, l’avinguda de Sarrià i els carrers de Comte Borrell i Buenos Aires.
Hi haurà afectacions a la vorera costat Besòs i les parades d’autobús de les línies d’autobús 141, V9, N12 i Bus turístic, es desviaran provisionalment per l’avinguda Josep Tarradellas en el cas del bus turístic. Les parades de Comte Urgell-Buenos Aires, Francesc Macià-Diagonal i Comte d’Urgell-Pl. Francesc Macià, restaran anul·lades temporalment.
Les línies V9 i N12 es desviaran per l’avinguda Diagonal, el carrer Villarroel amb reincorporació pel carrer de Londres (en el cas de la V9). La línia 114, traslladarà el seu terminal a l’avinguda de Josep Tarradellas i el recorregut es desviarà per l’avinguda Diagonal, el carrer Villarroel amb reincorporació pel carrer Buenos Aires.
Hi haurà ocupacions puntuals al carril bici d’Urgell en el seu encreuament amb Francesc Macià i Buenos Aires, on els ciclites hauran de baixar de la bicicleta però es podran reincorporar posteriorment al carril.
Tall del carrer de Consell de Cent amb Comte Borrell
Per al desviament de serveis necessari per la construcció d’una de les sortides d’emergència ha quedat tallat l’accés del carrer Consell de Cent cap al carrer Comte d’Urgell des del 28 de febrer. El carrer Consell de Cent amb el carrer del Comte Borrell queda en atzucac i els vehicles es desvien pels carrers del Comte Borrell, Diputació, Calàbria, València i Comte d’Urgell. Els vianants tenen pas habilitat en tot moment.
Inspeccions tècniques d’edificis i pla d’auscultació
El Departament de Territori també inicia aquest mes de març 1.066 inspeccions en habitatges, locals comercials i aparcaments a l’entorn de les futures estacions de Francesc Macià i d’Hospital Clínic i de la sortida d’emergència prevista a Comte d’Urgell amb Consell de Cent. En total, entre aquest any i el vinent, es preveuen unes 13.000 inspeccions en habitatges, locals i garatges a l’entorn del traçat per a la connexió de les línies Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC.
L’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar l’estat de conservació de les edificacions i d’altres infraestructures existents abans de l’inici dels treballs per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat i poder verificar-lo durant les obres o un cop finalitzades, en cas que sigui necessari. En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns com façanes i escales, com l’interior de cadascun dels habitatges. També s’inspeccionen locals comercials i aparcaments. D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny, per controlar l’evolució dels treballs del túnel.