Mesures de recuperació econòmica (post Covid-19) per al comerç, mercats i restauració

09/10/2020 - 10:39 h

El Consell de Districte ha presentat en sessió plenària el Pla de xoc i mesures de recuperació econòmica (post Covid-19) per al comerç, mercats i restauració, una mesura municipal que és extensiva a tots els districtes de Barcelona adaptada a la personalitat pròpia de cada districte.

Aquesta mesura de govern s’articula al voltant de 4 línies estratègiques:

  1. Resiliència del comerç de proximitat en moments de crisi
  2. Fidelització cap el comerç de proximitat del Districte
  3. Competitivitat, innovació i digitalització
  4. L’Associacionisme comercial com a element clau

La primera línia estratègica engloba mesures com un ajut de 300€ a persones autònomes més afectades per la covid-19, l’assessorament a persones autònomes i empreses per accedir a recursos financers i l’oferiment d’accions formatives adreçades al comerç.

Per fidelitzar la clientela cap al comerç de proximitat s’està realitzant una campanya de comunicació en la que, per exemple, s’han gravat vídeos on els comerciants dels diferents eixos comercials (Sant Antoni, Gaudí Shopping 1, Gaudí Shopping 2, Sagrada Família, Fort Pienc, Encants Nous) animen a comprar al barri i s’està realitzant una campanya comunicativa a través de les xarxes socials. D’octubre a novembre es farà també una segona encartellada de cartells personalitzats per barris amb les seves entitats comercials, es repartiran porta-mascaretes a través de les associacions comercials i s’instal·laran banderoles de la campanya a diferents carrers del districte.

En aquesta mateixa línia estratègica es vol impulsar l’ocupació de locals buits amb accions com una campanya de sensibilització dels propietaris de locals comercials per rebaixar preus de lloguer o no incrementar-los, un estudi per a la detecció de punts foscos de cada barri, la creació d’una borsa de lloguer social de locals i un cens de negocis que no estan situats a planta baixa, amb la proposta de traslladar-los a locals buits per recuperar habitatge en plantes superiors.

També es donarà un especial suport a la campanya de Nadal, que tindrà com a centre neuràlgic la plaça Catalunya. La plaça Universitat i el passeig de Sant Joan seran altres punts de l’Eixample on es faran activitats de dinamització.

La tercera línia estratègica és la competitivitat, innovació i digitalització del comerç. A través de grups de treball amb el teixit comercial, s’impulsaran projectes de digitalització del comerç i la creació d’una pàgina web paraigües, un marketplace ,que englobi les de tots aquells comerços de Districte que ho vulguin, de repartiment a domicili i sessions formatives per al comerç i la restauració ofertes per Barcelona Activa.

Per últim, la quarta línia estratègica s’enfoca en la promoció de l’associacionisme comercial.