El carrer de Mallorca té en marxa dos trams nous de carril bici: el primer, en l’àmbit situat entre el carrer del Comte Borrell i Rocafort, amb continuïtat a través de l’avinguda de Roma, entre Rocafort i Tarragona, que s’inicia avui, i el segon, en l’àmbit comprès entre el carrer de Sicília i el carrer del Comte d’Urgell, que es va començar la setmana passada.
Els nous trams enllaçaran amb l’actual carril bici del carrer de Mallorca entre el carrer del Clot i el passeig de Sant Joan, de manera que hi haurà un nou eix ciclista horitzontal que travessarà la ciutat en sentit Llobregat i que permetrà unir els barris de Sant Andreu, la Sagrera, la Sagrada Família i altres barris de l’Eixample amb l’estació de Sants a través de tota la trama Cerdà.
En ambdós trams el carril bici serà segregat i unidireccional i se situarà a tocar de la vorera de la banda de mar del carrer de Mallorca, de manera que el carrer tindrà una nova configuració amb un carril bus, dos carrils de circulació i el carril bici, tots en sentit Llobregat. El tram del carrer de Mallorca situat entre els carrers del Comte d’Urgell i del Comte Borrell quedarà sense carril bici temporalment en espera que es defineixin les solucions tècniques per garantir el pas de l’itinerari ciclista per aquest punt.
Per construir el carril, es duran a terme diverses tasques prèvies de canalització per als semàfors, posteriorment, es procedirà al fresat i aglomerat del paviment del carril bici i, finalment, es pintarà i es col·locaran els elements separadors. A partir del 29 de setembre es canviarà el sentit de circulació del lateral de muntanya de l’avinguda de Roma, entre els carrers de Viladomat i de Rocafort.
Les obres estan finançades amb els fons europeus Next Generation i es preveu que acabin a finals d’any.
Nou tram al carrer de Ramon Trias Fargas i finalització del carril del passeig de Maragall
Aquest mes de setembre també està previst que comencin les obres del carril bici del carrer de Ramon Trias Fargas, entre el carrer de Salvador Espriu i el passeig Marítim, i de la continuació pel passeig Marítim, entre els carrers de Ramon Trias Fargas i de Trelawny. Serà un nou carril unidireccional situat a la banda esquerra, que es preveu que es pugui acabar a finals d’octubre.
I properament es preveu que acabin les obres del carril bici del passeig de Maragall (entre el carrer de Conca i la plaça de Maragall), el carrer de Freser (entre el carrer de la Independència i el passeig de Maragall) i el carrer del Rosselló (entre els carrers de Los Castillejos i de la Independència). En el cas del passeig de Maragall, el tram tindrà dos carrils unidireccionals segregats a cada costat de la calçada i adjacents a la vorera per cada sentit de circulació. En el cas del carrer de Freser, s’ha fet un carril unidireccional segregat i s’ha ampliat la vorera del costat de mar, de manera que queda un únic carril per a la circulació de vehicles. I, finalment, al carrer del Rosselló hi haurà un carril unidireccional al costat de muntanya, on fins ara hi havia un cordó de serveis.
Aquest semestre també es preveu que acabin les obres per baixar de la vorera el carril bici de la gran via de les Corts Catalanes, entre la plaça d’Espanya i el carrer de la Mineria, i les del tram de la Gran Via entre el carrer de la Mineria i la plaça de Cerdà.