El 3 d’abril obre el túnel de les Glòries en sentit Llobregat

25/03/2022 - 13:01 h

Amb la posada en servei del túnel d’entrada a la ciutat el 3 d'abril, finalitzarà una de les obres de més complexitat tècnica que s’han dut a terme a Barcelona i la superfície de la plaça de les Glòries quedarà alliberada del trànsit privat.

Sis mesos després de la posada en marxa del túnel en sentit Besòs, el diumenge 3 d’abril a les 8 del matí estarà operatiu el túnel en sentit Llobregat.

Amb els dos sentits del túnel ja oberts, s’alliberarà de manera definitiva tot l’espai que ara ocupen els vehicles en superfície a la Gran Via de les Corts Catalanes entre els carrers de Bilbao i Padilla, generant un nou espai per la ciutadania lliure de cotxes, per a què els vianants, el veïnat, el verd i els usos alternatius al del vehicle privat en siguin els protagonistes.

Modificacions a la mobilitat actual

Durant els primers dies de posada en servei del nou sentit del túnel, la Guàrdia Urbana de Barcelona reforçarà la seva presència a la zona.

La principal novetat en la mobilitat d’aquest àmbit és que a la Gran Via entre el carrer Bilbao i el carrer Padilla no hi haurà trànsit de pas i només podran desplaçar-se pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic o d’emergència (tram Bilbao-Independència i tram Castillejos-Padilla). La superfície de la plaça de les Glòries quedarà completament lliure del trànsit privat permetent el pas a vianants, bicicletes, autobusos i taxis.

Amb la nova configuració viària els vehicles que circulin pel túnel, en sortir, tindran l’opció de pujar pel carrer Padilla (carril dret) o bé pel carrer Marina (carril central). En línia recta per la Gran Via, des del carril esquerra, només hi podran circular els autobusos.

Les modificacions provocaran l’eliminació de l’actual gir des de l’àmbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer de la Independència. Els vehicles que utilitzaven aquest itinerari per connectar amb el carrer Aragó tindran dues opcions: sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca; o bé seguir a la C-31 cap a l’interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.

El carrer de la Llacuna quedarà sense connexió amb la Gran Via en sentit Llobregat i únicament restarà operatiu un carril per accedir al lateral mar, en sentit Besòs (guals i serveis). En el tram entre el carrer de Perú i la Gran Via, el carrer Llacuna es pacificarà.

El canvi en la configuració viària dona resposta a les demandes expressades pels veïns i veïnes en el marc del Compromís per Glòries.

Un gran impuls al transport públic

De la mateixa manera que el túnel en sentit Besòs, el sentit Llobregat comptarà també amb un nou tram de carril bus que permetrà que els autobusos que vinguin del carril bus de la C31 puguin enllaçar amb el de la Gran Via, travessant Glòries i  arribant fins al centre de la ciutat amb un carril. Cal destacar que cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars.

A nivell de trànsit privat, des de l’enderroc de l’anella viària ja s’ha produït una important disminució dels vehicles que circulaven per aquest àmbit passant dels 95.000 diaris (45.000 en sentit Llobregat i 50.000 en sentit Besòs) als actuals 78.000 vehicles diaris (43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Besòs).