Un dels principals reptes que es planteja el personal docent de cicles formatius, és el de facilitar al seu alumnat la possibilitat d’experimentar allò après a les aules tot apropant-se a la realitat laboral que es trobaran en finalitzar els seus estudis.
Per donar resposta a aquesta necessitat, neix “Market-in”, un engrescador projecte col·laboratiu entre l’Institut eCAT-bcn Lluïsa Cura i l’Assessoria d’Emprenedoria del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona.
Adreçat a 25 estudiants dels graus mitjans i superiors de Formació professional de Màrqueting i vendes, el projecte permet als i les participants contactar amb joves emprenedores que han arrencat negocis propis durant els darrers dos anys.
D’aquesta manera, aprenen d’una nova experiència, posen en pràctica i intercanvien coneixements, alhora que ajuden a petites empreses a créixer i consolidar-se.
Objectius i beneficis del projecte
L’alumnat participant en el projecte es compromet a dissenyar, com a treball de final de curs, el Pla de màrqueting i comunicació d’una de les empreses col·laboradores.
Els beneficis per a ambdues parts són múltiples. Per una banda, permet als i les estudiants:
- Gaudir de l’oportunitat de maximitzar l’experimentació dels coneixements teòrics que adquireixen a classe, i de veure l’aplicació dels mòduls formatius que estudien.
- Participar en una iniciativa engrescadora alhora que exploren una possible via d’inserció laboral.
- Fomentar la seva cultura emprenedora tot mostrant-los projectes de joves que ja han emprès.
- Descobrir i aprofitar els serveis juvenils de Barcelona que els informen, orienten i assessoren per dur a terme els seus projectes.
Per altra banda, les empreses col·laboradores en contacte amb els i les joves, poden:
- Captar idees noves, fresques i joves.
- Reflexionar sobre aspectes importants dels seus propis plans de màrqueting i comunicació, des d’una visió externa.
- Conèixer estudiants capacitats i obrir una possible via d’incorporació de nous treballadors i treballadores.
Funcionament del projecte
Durant el mes de febrer de 2021, en una primera fase de la iniciativa, les persones emprenedores col·laboradores han exposat els seus projectes empresarials davant els i les alumnes participants.
Cada grup d’estudiants, amb la supervisió dels i les responsables del centre, han escollit, segons els seus interessos, un dels negocis, del qual duran a terme el Pla de màrqueting i comunicació.
Entre els mesos de març i abril, en una segona fase, els i les joves mantindran un seguit de trobades amb un o més representants de l’empresa que han seleccionat per presentar-se i acordar quines línies i estratègies seguir.
En tot moment, l’Assessoria d’Emprenedoria i membres del cos docent oferiran un seguiment i suport a ambdues parts.
Un cop els grups entreguin els seus treballs, a finals d’abril aproximadament, les seves persones referents de l’Institut i de l’empresa es reuniran per analitzar conjuntament el seu pla.
Emprenedors i emprenedores col·laboradors en la present edició
- Arcadia (Llibreria)
- Arkivia (Joieria)
- Centre clínic podologia (Salut)
- Che guapo (Plataforma de “networking”)
- Consulta Miguel Ángel (Psicologia)
- Cooperativa jurídica ERA (Advocacia)
- Quiote (Restauració)
- Sinestesia (Sala de música)
- Subvenciona’m (Servei d’assessorament)
- Terranian (Cosmètica)
L’Assessoria d’Emprenedoria per a joves
Si ets jove i vols emprendre, pots adreçar-te al servei d’assessorament en emprenedoria per a joves, demanant cita a qualsevol Punt infoJOVE de Barcelona.
Què t’ofereix l’Assessoria, de franc?
- Et facilita informació sobre els diferents recursos que hi ha a Barcelona per a persones emprenedores.
- Et dóna accés al Pla d’Empresa, una eina imprescindible per valorar la viabilitat del teu projecte i per poder tirar endavant la idea amb qualitat i sentit de futur.
- T’informa sobre el pla de màrqueting i el pla financer, les diferents formes jurídiques, la sol·licitud d’ajudes i subvencions, els tràmits i tot els passos necessaris per crear la teva empresa.