El document, que té un pressupost de 2,5 milions d’euros, també preveu 25 mesures per donar suport al sector de la restauració després de la pandèmia, entre les quals destaquen les següents:
- El reforç d’una finestreta única de la restauració perquè sigui de referència per als professionals i els seus projectes i tràmits.
- Subvencions i ajudes per potenciar la innovació i la sostenibilitat i per als restauradors que facin inversions i actuacions per a la transformació digital. També es vol incorporar la temàtica de la restauració a les convocatòries ja existents.
- Realització de plans de digitalització personalitzats.
- Desenvolupament d’un programa formatiu ajustat a les necessitats del sector i creació d’una escola d’oficis dels gremis.
- Incorporació de la sostenibilitat a les activitats d’emprenedoria, amb la participació de Barcelona Activa, i facilitació d’eines i projectes als restauradors en les temàtiques ambientals més destacades, com la reducció del malbaratament alimentari.
- Potenciar la restauració als mercats municipals, facilitant i estimulant el producte de temporada fresc.
- Incorporar la gastronomia com un dels principals atributs en les accions de promoció turística, i aconseguir la visibilitat de l’alta gastronomia.
També es preveu la creació de taules específiques per treballar temes concrets que facilitin la interlocució entre el sector i l’Ajuntament. L’estratègia s’ha elaborat amb la col·laboració d’entitats del sector, com CETT, ESHOB, el Gremi de Restauració, l’Associació Barcelona Restaurantes Sostenibles, Slow Food Barcelona, Marcas de Restauración, la Fundació Alícia, Odela, BCD, CCOO Hostaleria, UGT Hostaleria i Inèdit.
Podeu consultar l’enllaç al document aquí. I si voleu consultar més iniciatives vinculades amb el comerç, feu clic aquí.