Patiu violència masclista?
El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) ofereix atenció presencial i telemàtica específica a persones en situacions de violència masclista: dones, infants i adolescents, persones LGTBI i qualsevol persona afectada per aquest tipus de violència. Des de principis de febrer, el servei d’atenció telefònica del SARA s’ha actualitzat per millorar la gestió de les consultes o agilitzar l’assignació de cites prèvies.
- 900 922 357
- Horari d’atenció telefònica: de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, i de dilluns a dijous, de 16.00 a 19.00 hores
- Atenció presencial d’urgència: sense cita prèvia, de dilluns a divendres, de 9.00 a 13.00 hores.
- Carrer de Marie Curie, 16
Què podeu fer davant una situació d’urgència vinculada a la violència masclista?
Si viviu a Barcelona i aquesta situació ocorre fora de l’horari d’atenció del SARA, podeu contactar amb el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB):
- Tel. 900 703 030
- 24 hores, 365 dies
També podeu contactar amb el servei telefònic d’atenció a la violència masclista, que dona cobertura a tot Catalunya i ofereix atenció gratuïta, confidencial i en 124 idiomes. Proporciona tant informació sobre la violència masclista com mecanismes d’activació dels serveis d’intervenció en cas d’agressió.
- Tel. 900 900 120
- 24 hores, 365 dies
Què podeu fer si patiu una agressió?
En cas de viure una situació d’agressió o de risc imminent:
- Truqueu al 112. Intenteu portar el mòbil a sobre en tot moment.
- Si sou a casa, aneu a un espai comunitari (balcó, escala…).
- Si no podeu sortir, tanqueu-vos en una habitació amb finestra, però eviteu la cuina i el bany.
- Crideu i feu soroll perquè el veïnat us pugui sentir.
- Si teniu menors al vostre càrrec, expliqueu-los que davant una situació de violència s’han de protegir i no han d’interferir-hi, i si us tanqueu en una habitació o decidiu marxar, intenteu fer-ho sempre amb ells.
Més consells d’autoprotecció per a dones.
Més serveis especialitzats
A més, altres serveis especialitzats continuen actius i ofereixen atenció telemàtica, com els següents:
- Punts d’informació i atenció a les dones (PIAD): servei públic, gratuït i confidencial que ofereix informació, assessorament i orientació a les dones en diferents àmbits, a més d’atenció psicològica i assessorament jurídic. Contacte telefònic: 900 922 357.
- Unitat Municipal contra el Tràfic d’Éssers Humans (UTEH): ofereix atenció integral (psicològica, social i jurídica) a víctimes de tràfic de persones, sigui quin sigui el fi (explotació sexual, tràfic d’òrgans, mendicitat…), i assessora les entitats socials i professionals que ho requereixin. Contacte per correu electrònic: unitatTEH@bcn.cat.
- Agència per a l’Abordatge Integral del Treball Sexual (ABITS): servei adreçat a dones cis i dones trans que exerceixen la prostitució, sobretot les que es troben en una situació de risc i vulnerabilitat. Ofereix atenció integral perquè puguin conèixer i exercir els seus drets en igualtat de condicions. Contacte per correu electrònic: abits@bcn.cat.
Atenció per a homes que exerceixen violència masclista
El Servei d’Atenció a Homes (SAH) ofereix atenció telefònica a homes que volen canviar i millorar les seves relacions personals i evitar l’ús de qualsevol tipus de violència. A través de l’acompanyament de professionals especialitzats, proporciona pautes per identificar els comportaments i les actituds violentes, assumir-ne la responsabilitat i les conseqüències i buscar alternatives no violentes en les seves relacions.
- Tel. 933 491 610
- De dilluns a divendres, de 10.00 a 20.00 hores