Les dades més rellevants del balanç de l’any 2020 pel que fa a l’OMIC són les següents:
- Visites al web: 133.149 (un 20% més que el 2019)
- Visites úniques: 99.782 persones (un 17,5% més que el 2019)
- Pàgines visitades: 241.189 (un 25,5% més que el 2019)
- Atencions telemàtiques: 9.695 consultes (el 2019 en van ser 5.839)
- Atencions telefòniques: 10.094 consultes (el 2019 en van ser 4.815)
El nombre d’atencions presencials va ser d’11.569 l’any 2019, i van passar a 3.383 el 2020.
Durant la pandèmia s’ha reforçat l’atenció telemàtica, s’ha creat un nou servei d’assessorament financer per a pimes, autònoms i empreses consumidores i s’han posat en marxa el nou canal “L’OMIC et truca”, per atendre de manera proactiva i telefònica els ciutadans i ciutadanes que han demanat cita presencial, i el servei d’atenció a usuaris que no disposen de dispositius digitals o no tenen prou coneixements per fer-los servir.
A més, el febrer del 2021 es va posar en marxa el canal d’assessorament específic per als usuaris de comercialitzadores d’electricitat.
L’OMIC és el servei municipal gratuït que té com a objectiu ajudar la ciutadania a conèixer els seus drets i deures en temes de consum.
Pel que fa a la Junta Arbitral de Consum de Barcelona, que arbitra divergències entre consumidors i empresaris, durant el 2020 va rebre un total de 778 consultes.
Serveis de l’OMIC