El canvi de paradigma atribuïble a la pandèmia i la incorporació de nous sistemes d’identificació més senzills, com Cl@ve i IdCat Mòbil, així com la possibilitat de fer més tràmits en línia, han comportat que la tramitació s’hagi desplaçat de l’atenció presencial als canals no presencials.
L’any passat es van fer un total de 8.400.615 atencions, un 30% més que el 2019, i l’atenció telefònica a través del telèfon 010 és la que ha donat resposta a l’augment de la demanda ciutadana.
Pel que fa als tràmits que més s’han fet a través de cadascun dels canals, destaca que el 74% de la tramitació de les oficines d’atenció ciutadana correspon a temes de població, el 42% dels tràmits a través del telèfon han estat per qüestions d’Hisenda i el canal d’internet és més transversal i s’hi tramiten temes més variats.
Recuperació de l’atenció presencial
Després de l’escenari de limitació que ha suposat la pandèmia, a partir d’ara es tornarà a facilitar l’atenció presencial als col·lectius que ho necessitin. A partir de mitjans de març es podran demanar a les oficines d’atenció ciutadana ajuts com els Fons d’Infància o tramitar les sol·licituds d’ocupació de la via pública per Sant Jordi.
Molt bona valoració ciutadana
La valoració dels canals d’atenció que ha fet la ciutadania ha estat molt positiva. El servei presencial ha rebut un 9,1; l’atenció al telèfon 010, un 8,3, i l’Oficina Virtual de Tràmits, un 7,4. En tots els canals la qualitat percebuda és superior a la qualitat esperada.