El projecte del parc de Sant Martí i la seva connexió amb l'estació, participació
El dia 18 de maig es convoca una sessió informativa i festiva sobre el projecte de reurbanització del parc de Sant Martí
Foto aèria Parc de Sant Martí
El projecte de l’estació intermodal Barcelona-La Sagrera i el parc lineal de Sant Martí continuen avançant. Per aquest motiu, el proper 18 de maig es convoca una sessió participativa festa Parc de Sant Martí, que no està pensada com a un espai totalment “programat” de xerrada i debat, sinó com un punt informatiu i de difusió sobre què s’ha fet fins ara.
La idea és difondre entre el barri informar sobre el procés participatiu, la informació recollida fins al moment i les següents fases de què constarà:
- Fase 1: primera anella (àmbit contracte Adif: àrea d’activitats del Parc i memòria històrica)
- Fase 2: segona anella (àmbit casc antic, fins a carrer Menorca: transformació urbana)
- Fase 3: tercera anella (àmbit entre els carrers Menorca i Guipúscoa: transformació urbana)
S’hi donarà informació sobre:
● Cronograma del procés
● Explicació detallada de la fase en què es troba i què es vol decidir
● Avançament del que es preveu debatre en la segona fase del debat a partir del juny
● Explicació de com fer propostes i el seguiment del procés al decidim.barcelona
El punt d’informació estarà atès per dues persones dinamitzadores, que oferiran explicacions sobre la informació disponible als plànols i animaran a les persones a participar del procés
SESSIÓ PARTICIPATIVA FESTA
Parc de Sant Martí
Diumenge 218 de maig, de 10.30 h a 13-30 h
Barcelona-La Sagrera és un projecte de transformació urbana que afecta un entorn de més de 4 quilòmetres de longitud i que, a més de la infraestructura de la nova estació intermodal i els seus entorns, suposa la creació d’un gran parc lineal que permetrà guanyar metres quadrats de verd a la zona. A més, millorarà la mobilitat i la connexió dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu, històricament separats per les vies del tren.
Seguiment veïnal del projecte
L’evolució del projecte se segueix per part d’una comissió de veïns i veïnes i les principals entitats de l’entorn. En aquesta ocasió, es proposa la sessió informativa i de debat per tal de recollir les propostes i aportacions de la ciutadania.
La sessió consistirà en l’explicació dels antecedents i les particularitats tècniques del projecte, així com les possibles afectacions a l’entorn i la mobilitat derivades de les actuacions previstes. Després, es preveu realitzar espais de debat per recollir les propostes que sorgeixin del veïnat.