Casaments civils
Per contraure un matrimoni civil, l’òrgan amb l'autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’Alcaldia, que, al seu torn, delega aquesta funció en la Regidoria de cada Districte.
Als barris de Sant Martí, la cerimònia té lloc a la seu del Districte (pl. Valentí Almirall, 1). La seva sala d’actes, que té un aforament de 80 persones, està adaptada a persones amb mobilitat reduïda i disposa d'anell magnètic per a persones amb diversitat sensitiva auditiva.
Quins dies es fan els casaments?
Els casaments se celebren un dia al mes (excepte a l'agost), els divendres de 16.30 a 17.50 h. La durada aproximada de la cerimònia és d'uns vint minuts.
Hi ha una previsió de dates que es pot consultar en el calendari que s'exposa a continuació (només a efectes d'informació prèvia).
Com fer el tràmit?
Les persones interessades han de tramitar prèviament el corresponent expedient matrimonial en el Registre Civil de Barcelona. En el següent enllaç, hi trobareu informació al respecte, així com la documentació que s'hi ha d'aportar:
Expedient de matrimoni - Registre Civil de Barcelona
Documentació per sol·licitar el casament en el Districte de Sant Martí:
- Formulari per a la celebració del matrimoni civil a l'Ajuntament de Barcelona, on caldrà indicar el Districte de Sant Martí com espai on voleu realitzar el casament.
- Fotocòpia de la diligència per a la cita al Registre Civil (correu electrònic de confirmació de la cita).
- Fotocòpia dels documents d'identificació personal de les persones contraents (DNI, passaport o la targeta de residència).