Per contraure un matrimoni civil, l’òrgan amb l'autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’Alcaldia, que, al seu torn, delega aquesta funció en la Regidoria de cada Districte.

Als barris de Sant Martí, la cerimònia té lloc a la seu del Districte (pl. Valentí Almirall, 1). La seva sala d’actes, que té un aforament de 80 persones (*), està adaptada a persones amb mobilitat reduïda i disposa d'anell magnètic per a persones amb diversitat sensitiva auditiva.

Quins dies es fan els casaments?

Els casaments se celebren un dia al mes (excepte a l'agost). Segons el mes, pot ser els dissabtes de 10.30 a 13.30 h, o els divendres de 17 a 20 h. La durada aproximada de la cerimònia és d'uns vint minuts.

Hi ha una previsió de dates que es pot consultar en el calendari que s'exposa a continuació (només a efectes d'informació prèvia).

 

(*) la variabilitat de les instrucccions derivades de la situació de pandèmia obliga a adaptar aquesta situació a cada moment, en base al que les autoritats competents tinguin disposat en el moment de la celebració de l'acte.

 

La cerimònia en temps de pandèmia

S'haurà de dur a terme respectant les mesures de seguretat i higiene establertes per les autoritats sanitàries. En particular, les relatives a 1) el manteniment de la distància de seguretat, 2) la higiene de les mans, i 3) a l'ús de la mascareta.

A la cerimònia no hi podrà haver més de nou persones, que inclouran la persona oficiant, la parella contraent, dos testimonis, i la persona de suport de l'acte (i les persones que la parella contraent designi, entre les quals, qui faci les fotografies).

A l’entrada de la sala de la cerimònia hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic o desinfectant a disposició de les persones assistents.

Les entrades i sortides s'organitzaran per evitar agrupacions de persones als accessos i a les immediacions del lloc de la cerimònia. No es permeten grups de persones acompanyants a l’entrada o sortida del recinte de la cerimònia per evitar concentracions innecessàries.

Es preveurà el temps necessari entre un casament i l'altre per a evitar la coincidència de persones assistents i poder realitzar la tasca de neteja i desinfecció de les zones que han estat en contacte amb les persones assistents del casament anterior i posterior.  

La signatura de la documentació tindrà lloc prèvia neteja de mans amb gel hidroalcohòlic abans d'agafar el bolígraf i tocar la documentació. Es proveirà de bolígrafs d'un sol ús, un per a cada persona signant (contraents, testimonis, i persona oficiant). La persona encarregada de manipular la documentació ho farà amb guants d'un sol ús.

En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni civil. Aquest document s’expedeix únicament al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.

En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment, amb cita prèvia, a les oficines d’atenció ciutadana.

En breu rebreu la resposta de la disponibilitat, segons el calendari de reserves del Districte. Per poder fer la reserva, és imprescindible que presenteu tota la documentació sol·licitada.

Un cop fet el tràmit, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora per a una reunió o entrevista per telèfon o correu electrònic, i us facilitarem més informació de l’organització de la cerimònia.

La sala està dotada amb equips de megafonia i de reproducció de música de lliure ús per part de la parella contraent (sense cost). El Districte disposa de diferents peces musicals preestablertes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-la arribar en format MP3 en un llapis USB la setmana abans del dia del casament.

L’espai de la sala d’actes de la Seu del Districte és l’epicentre del debat parlamentari municipal als barris de Sant Martí. Té una disposició semicircular on hi ha els seients per al públic, amb un frontal on s’ubiquen les taules dels oradors dels diferents actes que s’hi duen a terme. El seu ús és molt variat; des de la celebració dels òrgans de govern i de participació més rellevants fins als actes festius, institucionals i commemoratius més remarcables troben un escenari fantàstic en la sumptuositat de les seves parets, plenes d’història.

El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo. Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.

La sala estarà degudament adornada amb flors. Se’n fa responsable el mateix Districte.

Tanmateix, els contraents poden sol·licitar, a càrrec seu, una decoració floral concreta. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada de la decoració floral, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.

Durant la cerimònia, només està permès l’estacionament del cotxe dels nuvis a la porta de la seu del Districte. Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.