Subvencions per a inversions per dur a terme estudis d’impacte acústic, instal·lar limitadors-enregistradors de nivells sonors, rehabilitat i dotar d’equipament tècnic els establiments de música en viu de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2025

Status:
En tramitació / resolta
Termini de presentació:

Del 17 de juliol al 08 de setembre de 2025 (ambdós inclosos)

Temes:
Cultura
Ciutat
2025
Web informatiu:
Suport a la cultura
Consultes:
infoicub@bcn.cat
Accés al tràmit:
Accés al tràmit

Última actualització:

Aquesta convocatòria s’adreça als establiments de concurrència pública o de difusió cultural que disposin o estiguin en tràmit d’obtenir una llicència que els permeti fer música en viu, o als establiments que vulguin dur a terme un estudi d’impacte acústic per conèixer els requisits necessaris per obtenir el permís o llicència que els permeti fer música en viu.

Aquesta convocatòria s’estructura en dues modalitats, d’acord amb les tipologies d’establiments següents:

  • Modalitat A – Espais de petit format, amb aforament inferior a 150 persones, espais de difusió cultural o d'altres similars (establiments de música en viu, bars, cafeteries, restaurants o altres), que volen adequar el local per oferir música en viu amplificada, espais de cultura viva inclosos.
  • Modalitat BEspais de mitjà i gran format, com ara sales de concerts, sales de festa, bars musicals, discoteques, o similars, amb aforament igual o superior a 150 persones o més que ofereixen o volen oferir música en viu amplificada, espais de cultura viva inclosos.

Poden optar a aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb la llicència d’activitat corresponent, si escau.

Cada persona sol·licitant pot presentar únicament una sol·licitud de subvenció per a cada espai del qual és titular.

Supòsits exclosos d’aquesta convocatòria: 

  • En el cas d’obres i mesures per al compliment de la normativa i altres obres de millora, queden excloses les sol·licituds de persones físiques o jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal, institucions culturals de titularitat pública i equipaments culturals en règim de consorci públic.  

Per poder optar a les subvencions, els/les sol·licitants han de complir i acreditar els requisits següents: 

  1. Modalitat A:
  2. Haver efectuat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2025 o efectuar-les durant l’any 2025 i acabar-les abans del 30 de setembre de 2026.
  3. L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona.
  4. Funcionament o adequació de l’espai com a espai de petit format, d’acord amb la definició que se n’ha fet en l’apartat 5.a. 

 

  1. Modalitat B:
  2. Haver efectuat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2025 o efectuar-les durant l’any 2025 i acabar-les abans del 30 de setembre de 2026.
  3. L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona.
  4. Funcionament o adequació de l’espai com a espai de mitjà i gran format, d’acord amb la definició que se n’ha fet en l’apartat 5.b. 

Requisits comuns a ambdues modalitats: 

  • En el cas de projectes destinats a l'obtenció del títol habilitant per a desenvolupar l’activitat corresponent, la nova activitat ha de ser compatible des del punt de vista urbanístic amb l’emplaçament que s’indiqui.
  • No haver obtingut una altra subvenció de l’Institut de Cultura per al mateix projecte.

La sol·licitud de subvenció es pot descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca  

Per a les persones jurídiques, d’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits.

Per a les persones físiques que no estiguin obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, la presentació serà preferentment a través de l’oficina Virtual de Tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, tot i que també podran presentar-se en qualsevol oficina de registre de l’Ajuntament de Barcelona.  

El termini de presentació de sol·licituds començarà l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i acabarà el dia 8 de setembre de 2025. 

Status:
En tramitació / resolta
Termini de presentació:

Del 17 de juliol al 08 de setembre de 2025 (ambdós inclosos)

Temes:
Cultura
Ciutat
2025
Web informatiu:
Suport a la cultura
Consultes:
infoicub@bcn.cat
Accés al tràmit:
Accés al tràmit