La influència en entorns educatius
El fet d’entendre l’escola com a espai d’acollida del projecte facilita que famílies que fa poc que han arribat al barri i es trobin en aquesta situació de desconeixement de la llengua catalana tinguin la possibilitat de participar en espais de parla catalana dins la comunitat educativa dels seus fills.
Aquest fet, més enllà del català, facilita el coneixement de l’escola —l’espai on més hores passen els seus fills— i d’altres famílies i persones (mestres, etcètera) amb qui comparteixen l’espai. Es genera, doncs, un espai de relació mútua entre tots els participants de diferents cultures, en un entorn horitzontal i participatiu, i es creen complicitats per aproximar-se i trencar estereotips.
És una forma de garantir l’aproximació de l’escola i les famílies i treballar per l’èxit dels alumnes de forma integral, ja que, amb el suport i la participació de les famílies, l’èxit escolar dels infants és més factible.
La difusió del projecte en aquest entorn és molt senzilla pel contacte directe i immediat de la direcció de l’escola i de l’AMPA amb les mares i els pares de l’escola.
Possibilitat de dur a terme grups Junts
La CAL està disposada a acompanyar en la creació de grups del projecte Junts a les escoles o entitats que considerin que pot ser una aportació valuosa.
Per a més informació:
Tel. 93 415 90 02
junts@cal.cat