Same: kuska, xat bot de salut mental per rebre atenció psicològica remota en llengua quítxua

Públic objectiu: 
Adolescents i joves
Adults
Àmbit geogràfic: 
Internacional
País: 
Perú
Tipologia: 
Servei
Producte
Ens impulsor: 
Entitat o associació
ODS: 
ODS 3: Salut i benestar
ODS 10: Reducció de les desigualtats

La organització "Socios en Salud" del Perú ha desenvolupat una resposta remota d'atenció a la salut mental de les persones afectades per COVID-19 i les seves famílies a través d'un chatbot interactiu automatitzat en línia en llengua quítxua. Això permet als professionals de la salut mental donar suport als pacients que ho necessitin. Amb aquesta aplicació esperen arribar a les persones que parlen quítxua i que viuen a Lima, Ayacucho i Apurimac. A més, el xat ha incorporat una estratègia oral/auditiva que permet l'autoavaluació a través de la lectura i l'escolta de la llengua. Amb això s'afegeix la característica essencial d'aquest idioma, caracteritzat més per la comunicació oral que no per l'escriptura. 

Ajuntament de BarcelonaÀrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBIContactaAvís legal Accessibilitat