Nou servei per reclamar en matèria de caixers automàtics
14/03/2022 - 11:36
L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) ha posat en marxa el Telèfon contra la Desatenció Bancària, una línia directa d’atenció a les persones afectades per la reducció del nombre de caixers automàtics de les entitats bancàries i la manca d’atenció presencial a les oficines en horari comercial. El servei es pot sol·licitar trucant al 934 027 594, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores.
El servei està obert a tota la ciutadania, però s’adreça especialment a la gent gran o les persones afectades per la bretxa digital, a qui s’oferirà informació sobre els seus drets i assessorament a l’hora de reclamar a les entitats bancàries o, posteriorment, si fos el cas, al Banc d’Espanya. L’OMIC també recollirà les dades i la casuística de les persones afectades i n’informarà els òrgans competents.
Aquesta iniciativa és fruit de la primera reunió de treball amb representants d’entitats, la Comissió Permanent del Consell de la Gent Gran i associacions de protecció dels drets dels consumidors, que va tenir lloc l’1 de febrer.
L’OMIC, amb la gent gran
Paral·lelament, l’OMIC ha editat la guia Consells bàsics de consum per a les persones grans, per ajudar les persones grans a consumir amb seguretat i a defensar els seus drets en matèria de consum. Hi trobaran recomanacions per tenir en compte abans, durant i després de comprar, i s’hi tracten temes concrets relacionats amb les garanties, les compres a distància, les revisions de subministraments bàsics, els ajuts, les assegurances i els serveis bancaris, les obres i reparacions d’electrodomèstics, la contractació de viatges i les dades personals. A més, recorda com s’han de presentar reclamacions. La guia es pot trobar a tots els equipaments municipals i en línia.
D’altra banda, l’oficina també ofereix sessions i xerrades informatives gratuïtes per a la ciutadania en diferents equipaments municipals i, sobretot, als de la gent gran.