BioCultura, la fira líder d'aliments ecològics torna a Barcelona

18/04/2023 - 18:49 h

A més de l'oportunitat d’omplir el cistell amb els millors productes ecològics i locals, la fira també ofereix als i les professionals activitats específiques per dinamitzar el sector, presentar les tendències més innovadores i buscar noves col·laboracions.

A dues setmanes de celebrar BioCultura Barcelona, tot apunta que l’edició d’enguany pot ser una de les més notables. L’interès de les novetats presentades, el volum de vendes que preveuen les expositores o l’elevat nombre d’activitats previstes, podrien explicar el perquè de l’èxit.

Ángeles Parra, directora de la fira, n’afegeix un altre motiu: la inflació. “La pujada dels preus farà que torni molta gent a comprar a la fira. Volen gaudir dels preus competitius que els ofereix perquè no hi ha intermediaris entre les persones productores i consumidores. I, alhora, conèixer la persona i la història que hi ha darrere de producte”.

En total, ja hi ha confirmades més de 300 empreses expositores de tots els sectors relacionats amb la fira (alimentació “bio”, productes d’higiene i cosmètica “eco”, moda sostenible, productes i serveis per a benestar i salut, etc.).

Un sector que continua creixent

A punt de complir tres dècades a Catalunya, BioCultura treu de nou múscul i s’erigeix en la gran referència del sector ecològic i, a més, amb la seva presència ens recorda que totes les tendències que va avançar al seu dia es mostren completament consolidades i a l’alça a la societat actual.

Juan Carlos Moreno, director tècnic de BioCultura, afirma que la producció ecològica segueix el seu curs, augmentant de forma sostinguda, i calant cada vegada més a la nostra taula, i sobretot a la nostra consciència. “És veritat que l’alta inflació ha afectat el sector, però menys que d’altres. Les dades de consum també continuen donant bones notícies i continuem creant teixit empresarial i ocupació (més de 95.000 llocs de treball al sector de la producció ecològica). A BioCultura Barcelona veurem molts petits productors que aposten per l’ecologia i per la proximitat. Aquesta és la veritable sostenibilitat i la resta és continuar mirant cap a una altra banda, sense veure el que realment el món necessita”.

La fira per als i les professionals

Tot i que BioCultura s’adreça principalment al públic consumidor, l’espai professional és un dels grans atractius de la fira. De fet, una bona part del públic que hi assistirà, és professional. Segons l’organització, al voltant dels 2.000 a cada edició.

Per aquest motiu, la fira també compta amb una sèrie d’activitats professionals que tenen per objectiu dinamitzar el sector ecològic, presentar les tendències més innovadores, buscar sinergies per superar reptes, etc.

Entres les activitats previstes, destaquen les tres taules rodones que tindran lloc divendres 5 de maig a la tarda. A les 17.00 h, “Diagnòstic de situació: Reptes i oportunitats del sector de l’agroalimentació ecològica en l’actualitat”, amb Natureco, Artiga Coop, Veritas i el Servei d’Ordenació Agrícola.

Una hora més tard, a les 18.00 h, “L’oportunitat de la restauració col·lectiva com a motor de la introducció de productes ecològics al consum”, amb RestauracióColectiva.com, la Xarxa Agroecològica de Menjadors Escolars de Catalunya (XAMEC) i Veritas.

I finalment, a les 19.00 h, la taula rodona “Quan l’agrupament fa la força, la cooperació en la comercialització de productes ecològics”, amb l’Oficina Conjunta de l’Alimentació Sostenible, Apaema i Gestión Integral Agroecológica para los Sistemas Alimentarios Territorializados (GIASAT).

Més informació