Les activitats, que són tant presencials, per a les quals cal inscriure’s al web del programa, com virtuals, s’agrupen en quatre blocs:
- Què soc i què m’agrada? Consisteix en tallers i dinàmiques d’autoconeixement i descoberta del propi perfil academicoprofessional i activitats per a grups classe, i respon als interessos, motivacions i aptituds dels aspirants.
- Quins camins puc escollir? Amb xerrades sobre els diferents itineraris, les vies d’accés i els requisits per arribar als objectius acadèmics. També hi ha activitats per a famílies amb fills o filles que necessiten acompanyament després de la secundària, així com d’altres per a grups classe i professionals dels serveis socials.
- Quina oferta hi ha? Xerrades a càrrec de personal docent per donar a conèixer els diferents estudis de formació reglada i no reglada que es poden triar. Tracten totes les opcions i vies d’accés al batxillerat; les diferents famílies professionals dels cicles formatius; els plans d’estudi i les sortides dels diferents graus universitaris, i les opcions per a joves amb necessitats específiques de suport educatiu.
- És com m’ho imagino? Aquest bloc inclou trobades amb estudiants i professionals en què els joves podran parlar amb estudiants que cursen els estudis que els interessen, així com visites a empreses i entitats per resoldre dubtes.
La campanya l’han elaborada el Departament de Joventut a través del Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves, els punts infoJOVE de Barcelona i els punts JIP (“Jove, informa’t i participa”). Si en voleu més informacio, podeu accedir al web d’Informa’t.
Guia que recull les opcions per a les trajectòries acadèmiques
Una altra manera de conèixer i aprofundir els diferents itineraris possibles dels ensenyaments postobligatoris és la Guia d’estudis postobligatoris, que s’ha elaborat amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona.
Aquest document es lliura com a material de suport durant els tallers d’itineraris acadèmics que es fan als serveis Infojove en el marc de la campanya In-forma’t, i inclou consells d’orientació per als joves per promoure l’autoconeixement, identificar totes les pressions que els condicionen a l’hora de triar el seu camí, combatre prejudicis, conèixer l’oferta formativa, explorar el món laboral, treballar les diferents competències i afrontar la por a equivocar-se.