Els professors van rebre la demanada d’ocupar un espai de la plaça dedicada a l’àrea de jocs infantils i van treballar-ho durant el curs amb els seus alumnes. “Un cop els nens i les nenes van tenir tota la informació, van fer una pluja d’idees i les van plasmar en dibuixos”, ha explicat Josep Lluís Alonso, professor de l’Escola Immaculada Vedruna.
Els arquitectes d’Hàbitat Urbà han estat els encarregats de donar forma a les idees sorgides dels alumnes. El nou espai de joc per a infants pintat a terra serà un drac de grans dimensions. “Van pensar un drac amb molts jocs que poguessin passar d’una zona a l’altra d’una manera fluida”, ha assenyalat Rosa López, coordinadora de les obres de les Glòries. Al cap del drac se situaran els jocs vinculats a la ciència i la llum, com un laberint, jocs òptics o una sopa de lletres; al cos hi haurà els jocs relacionats amb el moviment, com la xarranca o una diana, mentre que l’espai de la cua es destinarà a jocs creatius.
Amb aquest procés participatiu s’aspira que els infants de la zona puguin ser partícips de la transformació de la plaça de les Glòries i deixar-hi la seva empremta. “Amb aquest intercanvi les escoles també poden compartir idees, formar-se i parlar de com juguen els nens al carrer”, ha explicat Jesús Canelo, coordinador del procés participatiu. Els alumnes participants són de l’Escola la Farigola del Clot, Immaculada Vedruna, Casas, Rambleta del Clot, Provençals, Dovella, Encants i l’Institut Salvador Espriu.