Més turistes i més hotels oberts
El balanç del sector turístic de Barcelona de l’any 2021 mostra indicadors clars de recuperació d’un dels motors econòmics més afectats per la crisi de la covid-19, que durant el darrer any s’ha apropat a nivells prepandèmia tant pel que fa al nombre de visitants com al de places hoteleres. La ciutat ha recuperat el 77,6% del nombre de places d’allotjament vacacional disponibles, amb un 70% dels establiments hotelers oberts, i el nombre de turistes amb estada a Barcelona ha augmentat un 65,6% respecte al 2020.
Destaca el creixement del turisme nacional durant el desembre, que torna als nivells anteriors a la crisi de la covid-19, amb 144.299 visitants. El turisme internacional, que suposa el 67% dels visitants anuals, també mostra signes clars de recuperació.
Menys atur en el sector turístic
La recuperació també s’ha fet notar en els nivells d’ocupació laboral, en què s’ha enregistrat una baixada interanual de l’atur del 49% al mes de desembre, fet que situa Barcelona com la primera ciutat espanyola en la reducció de l’atur en el sector turístic. Al conjunt de la ciutat el turisme és el sector que es recupera millor en termes d’ocupació, amb 91.930 contractes signats, un 11% del total.
Percepció del turisme entre la ciutadania
Segons les dades de l’enquesta “Percepció del turisme a Barcelona i expectatives de futur”, el 71,4% de la ciutadania pensa que el turisme és beneficiós per a Barcelona i el 58,3% considera que el turisme és el sector que genera més riquesa a la ciutat. La població enquestada es mostra convençuda que la pandèmia no suposarà un canvi en el paper que la ciutat ocupa dins el panorama turístic internacional i el 87% considera que Barcelona tornarà a ser una destinació de referència.
Impuls al turisme per a l’any 2022
Turisme de Barcelona ha començat a desplegar el Pla d’acció 2022, un conjunt d’actuacions per promocionar el turisme a la ciutat en què es prioritzen el turisme professional i de congressos, la sostenibilitat i la digitalització i els nous continguts de promoció entorn de la gastronomia i l’enoturisme, les arts creatives o el patrimoni.