Ecovidrio impulsa el reciclatge de vidre als Mercats Municipals de Barcelona

..
02/08/2024 - 11:38 h - Comerç i mercats Ajuntament de Barcelona

Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre dedicada al reciclatge dels envasos de vidre a l’estat espanyol, ha llançat una campanya informativa per fomentar la recollida selectiva dels residus d’envasos de vidre a 36 mercats municipals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La campanya, que va tenir lloc del 22 de maig al 18 de juliol, tenia com a objectiu principal reforçar la informació sobre el reciclatge dels envasos de vidre, conscienciar i acompanyar a la ciutadania en el canvi d’hàbits, i potenciar la separació i reciclatge com una acció alineada en la lluita contra el canvi climàtic.

Durant aquest període, un educador ambiental es va encarregar d’interactuar amb els usuaris dels diferents mercats de manera itinerant, aprofitant els moments en què la ciutadania estava fent cua per comprar o circulant per l’espai. Els educadors tenien el propòsit de fomentar, informar i sensibilitzar a la ciutadania envers el reciclatge correcte dels residus de vidre, explicar la forma adequada de procedir, i els beneficis associats a la separació dels residus. A més, les interaccions es van reforçar amb la distribució d’un codi QR que donava accés a una versió digital d’un tríptic informatiu i es van entregar bosses de ràfia per facilitar el reciclatge.

Els resultats de la campanya han estat molt positius. Es va interaccionar amb un total de 2.088 persones, de les quals el 73% (1.531 persones) van rebre el missatge de la campanya de manera efectiva, i es van repartir 1.421 bosses de ràfia.

Segons les dades recollides, el 96% de les persones interpel·lades ja separen el vidre a casa i estan conscienciades de la importància d’aquest hàbit. El principal motiu expressat per tenir l’hàbit de separar els residus a casa és per consciència mediambiental (69%), seguit per costum i perquè ho veuen com un deure que tenen com a ciutadania.

A més, tot i que la majoria de les persones interpel·lades separen vidre, en el 86% de les interaccions es va proporcionar informació nova sobre la separació i reciclatge del vidre. Concretament, en el 63% de les ocasions es va aportar nova informació sobre els impropis (ceràmica, cristall, taps), destacant que els gots no s’han de dipositar al contenidor verd, un aspecte que es va aclarir en el 51% de les converses.

Amb menor freqüència també es va aportar informació nova sobre que el vidre es pot reciclar infinites vegades i l’horari per llençar el vidre en el contenidor,

La campanya ha tingut molt bona acollida pels usuaris dels mercats, i la gent s’ha mostrat agraïda per l’acció informativa realitzada, i entre els comentaris recollits per part dels usuaris i usuàries es destaca la desconeixença sobre els impropis, especialment pel que fa a la separació de gots i plats.