Els mercats lideren el comerç de cada barri i, al seu torn, dirigeixen el model de mercat urbà en l’àmbit internacional. El mercat és una peça clau en el desenvolupament econòmic i en la creació d’ocupació a cada barri.
1. Liderar la distribució alimentària del producte fresc a la ciutat de Barcelona
Els mercats de la ciutat volen posicionar-se com el lloc de compra principal de producte fresc, tant des del punt de vista de qualitat com de varietat i preu. Per aquest motiu, aposten per potenciar la qualitat de servei dels seus comerciants, a través de la personalització i l’atenció al client.
2. Continuar liderant el model de gestió de mercats urbans municipals
Els mercats de Barcelona volen continuar mantenint el model de gestió publicoprivada i aposten per la innovació. A més, volen reforçar el seu posicionament com a líders en l’àmbit dels mercats urbans a Catalunya i Espanya, però també com a referents internacionals.
3. Fomentar un model de gestió sostenible del mercat
Els mercats de Barcelona volen fomentar un model de gestió competitiu i apostar per diferents estratègies, com ara el desenvolupament d’un pla de formació continuada per als comerciants o fomentar un relleu professional i generacional planificat i amb transmissió de coneixement. A més, treballen per generar sinergies amb operadors privats i per fomentar el desenvolupament dels canals digitals com a eines per dinamitzar l’activitat dels equipaments.
4. Mantenir l’orientació als consumidors
Els mercats de la ciutat volen desenvolupar un sistema flexible de fidelització dels consumidors i analitzar els estils de vida dels barcelonins per poder desenvolupar els serveis i els productes que siguin més adients. Així mateix, actuen per atraure nous col·lectius i perfils de clientela.
A més, aposten per promoure l’R+D+I (recerca + desenvolupament + innovació) en productes i serveis i per fomentar la participació en projectes d’innovació estratègics. Finalment, advoquen per aprofitar les sinergies del comerç i el turisme.