La difusió del servei i dels valors dels mercats de Barcelona és un element clau en la tasca de l’IMMB. La seva funció dinamitzadora a través de festes, tradicions i tallers gastronòmics, entre altres esdeveniments, conviu amb la comunicació permanent al voltant de l’activitat als mercats, el seu patrimoni i l’alimentació saludable i sostenible.
Els mercats de Barcelona són escenari de prop de 300 reportatges fotogràfics i rodatges per a televisió i cinema anuals que contribueixen al seu posicionament.
Les xarxes socials són canals estratègics d’escolta i conversa per tal de mantenir el contacte amb la ciutadania. Campanyes com “Els mercats et cuiden” i “El mercat respon” tenen la doble missió de donar servei al voltant dels hàbits de consum saludable i servir d’altaveu de la professionalitat dels comerciants.
Les publicacions en paper i digitals serveixen com a eina de difusió cap als comerciants i també cap a la ciutadania. S’hi expliquen des del dia a dia de la gestió fins a la història i curiositats dels mercats.
L’IMMB persisteix en la voluntat també de compartir i cooperar amb altres institucions nacionals i internacionals que ens demanen conèixer el model de gestió dels mercats de Barcelona o que es volen assessorar abans d’encetar processos propis de reforma. Aquesta activitat de cooperació s’ha materialitzat en els darrers anys en prestacions d’assessorament sobre viabilitat comercial a mercats ubicats en diferents municipis de Catalunya, en visites als nostres mercats de delegacions de ciutats de l’Estat espanyol i d’arreu del món i també en la participació en esdeveniments del sector alimentari o d’economia de proximitat.