Els mercats són un referent de la vida als barris de Barcelona i proporcionen una experiència no només de compra, sinó també de convivència.
1. Consolidar el mercat com a lloc central de barri
Els mercats de Barcelona treballen per posicionar-se com a llocs de generació de vivències i experiències úniques, amb un doble vessant: comercial i social. Per això, defineixen estratègies específiques per a cada tipologia de mercat i aporten als consumidors un valor afegit que els diferenciï de la resta de comerços alimentaris.
2. Mantenir la transformació dels barris mitjançant la renovació dels mercats
Els mercats de Barcelona participen en el disseny i la planificació urbanística de la ciutat, entre altres, dissenyant espais dins i fora del mercat per a ús cívic i social o incorporant el concepte d’autosuficiència energètica a tots els equipaments.
A més, aposten per mantenir i potenciar el model de cofinançament publicoprivat en els processos de remodelació.
3. Reforçar el compromís dels comerciants amb el mercat i la xarxa
Els mercats de Barcelona volen construir i difondre el discurs compartit dels valors i la visió que tenen, implicant els diversos equipaments en el desenvolupament operatiu del seu pla estratègic.
A més, treballen per acostar-se a les persones com a consumidors, per adaptar i homogeneïtzar els horaris comercials a la ciutadania i per fomentar les iniciatives conjuntes del mercat i de la xarxa de mercats.
4. Potenciar la relació mercat - comerç de proximitat
Es fomenta la col·laboració contínua mercat - comerç de proximitat, potenciant la relació entre els eixos comercials i els mercats i impulsant activitats conjuntes, de manera coordinada amb la Direcció de Comerç.
D’altra banda, aposten per fer un seguiment i una interpretació de la implantació del PECAB (Pla especial d’equipaments comercials alimentaris a Barcelona), i valorar de manera continuada l’impacte que té l’aplicació d'aquest programa.