Les obres van ser iniciativa de l'IMMB d'acord amb els comerciants, integrades dins el PAM 2008-2011, i van començar amb el trasllat dels comerciants a un mercat provisional el novembre del 2009.
Les obres van acabar la primavera del 2014, i el projecte és obra de l'estudi d'arquitectura PB2, dirigit per Josep Llobet i Bach.
Especificitats tècniques
- Enderroc de la planta de vendes.
- Excavació de la nova planta -1 i construcció de nous magatzems, habilitació d’un espai per a la recollida de brossa, àrea de càrrega i descàrrega i aparcament de vehicles comercials i altres serveis.
- Excavació de la planta -2, destinada a aparcament per a clients.
- Reparació integral de la coberta i els desguassos pluvials.
- Rehabilitació integral de les façanes i paviment del mercat i restauració dels elements ornamentals modernistes de les façanes.
- Actualització de les instal·lacions elèctrica, d’aigua, telefònica, d’il·luminació, de megafonia i antiincendis.
- Instal·lació d'aire condicionat.
- Instal·lacions per introduir l’ús de les noves tecnologies: compra en línia, pagament amb targeta, informatització dels serveis.
- Reordenació de la sala de vendes, ampliació de passadissos, millora dels accessos i incorporació de nova oferta.
- Construcció de l'àrea d'oficines i espais polivalents.
Resultats
L'equipament disposa de nous serveis i infraestructures, com ara 90 places de pàrquing per als clients, servei a domicili, aplicació de mesures d'eficiència energètica —climatització mitjançant ús d'aigües freàtiques, sensors de presència per a l'enllumenat interior, reguladors de cabals d'aigua i aïllament tèrmic a façanes i cobertes— i un autoservei gestionat per Mercadona.
El nou mercat disposa ara de 3.000 metres quadrats d'oferta comercial, la meitat dels quals es destina a les noves parades de venda, i l'altra meitat, a l'àrea d'autoservei. Del total de parades, 36 són per a la venda de productes alimentaris i 14 de caràcter especial (roba i complements o parament de la llar).
Coincidint amb la fase final d'obres del mercat, l'Ajuntament de Barcelona ha impulsat un projecte d'urbanització i remodelació dels carrers que envolten l'equipament, per convertir-los en una zona amb prioritat de pas per als vianants, en concret, els carrers de Sant Jordi, Sant Medir, Daoíz i Velarde, i Càceres.