“Anem a plaça”, el valor afegit de la compra als mercats
‘Anem a plaça’ respon a una expressió popular del fet d’anar a comprar al mercat i es refereix a la confiança que es genera entre comerciants i clients. I és que, a més del producte de qualitat, l’especialització i el tracte proper dels venedors i venedores és el valor afegit dels Mercats de Barcelona.
La Setmana Internacional dels Mercats (SIM) ens ha portat una reflexió sobre el que significa comprar de proximitat. El Cap d’Innovació, Comunicació i Projectes Estratègics de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Òscar Martín, ha estat l’encarregat de parlar de la importància dels mercats com un espai on proveir-se del producte de qualitat tant pels ciutadans com pels restauradors i gastrònoms en una conferència a la Casa Golferichs.
El públic va estar ben atent i tothom va aixecar la mà quan l’Òscar va preguntar quants dels assistents ‘anaven a plaça’. Unanimitat a la sala i satisfacció pel ponent. Durant la conferència gastronòmica, organitzada pel Club de la Bona Taula amb la col·laboració de l’IMMB, s’ha parlat de com l’Ajuntament de Barcelona promou el producte fresc i de proximitat, l’alimentació sana i la compra sostenible: “Comprar de proximitat també és menys contaminant perquè els productes no han de ser transportats de lluny amb els residus que això comporta”, ha subratllat Òscar Martín.
I així s’ha arribat a parlar d’una de les grans apostes de Mercats de Barcelona: la campanya de mercats verds. Un programa molt focalitzat en el producte fresc, de qualitat i de temporada. “Donem valor al producte de proximitat i ecològic. I a més, als mercats treballem per reduir els residus i reciclar per ser menys contaminants”, ha destacat Òscar Martín.
Aquest mes de maig les activitats de la Setmana Internacional de Mercats no s’aturen. No te les perdis i apunta a l’agenda.