Els Mercats et cuiden: el Mercat de la Boqueria i l'Escola Massana
Pocs metres separen el Mercat de la Boqueria i el nou edifici de l'Escola Massana -tot i que pocs metres els separaven ja abans d'aquesta nova construcció. La majoria de l'alumnat d'aquesta escola artística travessa les instal·lacions del mercat cada matí, anant a classe, mentre els i les paradistes es preparen per a una nova jornada. I, des de fa 5 anys, els i les estudiants del cicle d'Il·lustració tenen encara un altre lligam amb el mercat de la Rambla: arran d'una col·laboració de les dues entitats del barri, un concurs entre l'alumnat decideix quina serà la imatge de la campanya de Nadal de la Boqueria.
[video:https://youtu.be/N9d7KRPUK_M width:700 align:left]
Tant la Boqueria com la Massana tenen clar que els beneficis de les col·laboracions entre entitats del barri no només són necessàries sinó que també es tradueixen en múltiples beneficis mutus. De fet, l'Òscar Ubide, Gerent de l'Associació de Comerciants de la Boqueria, creu que el mercat, com a part central del barri, "té l'obligació d'establir lligams amb la resta d'entitats i associacions de la zona".
En el concurs que es fa cada any per Nadal entre l'alumnat de segon del cicle d'Il·lustració, representants de la Boqueria expliquen en què consisteix la campanya de Nadal als i les participants i els presenten el mercat i les seves característiques. El lema de la campanya és "anem a sopar, la Boqueria convida", i consisteix en sortejar sopar en restaurants de categoria de Barcelona entre la clientela del mercat.
Els i les estudiants fan un treball de camp en què visiten les instal·lacions, coneixen els productes i les persones que hi treballen. A partir d'aquí, es fan diverses propostes de cartell i un jurat n'escull el o la guanyadora.
La guanyadora de l'última edició, Clàudia Lanuza, ens explica que, amb un disseny senzill i clar va voler il·lustrar el cicle que fa el producte des del mercat fins a ser servit a taula en un restaurant. A més, ens diu també que aquesta col·laboració li va semblar una gran oportunitat per començar a entrar a l'àmbit laboral i veure com serà el seu dia a dia professional en un futur molt proper.
Del seu disseny se'n van fer cartells que es veien per tot el mercat i també merxandatge com bosses de tela que alguns dels clients o clientes del mercats col·leccionen des que es va començar a fer la col·laboració.