Esteu aquí

Les ciutats com a refugi dels drets humans

26/11/2025 - 15:34 h

ACTE DRETS HUMANS. L'acte "Les ciutats com a refugi dels drets humans" és obert a tota la ciutadania i cal inscripció per poder-hi assistir.

Barcelona reafirma el seu compromís amb la defensa dels drets humans amb una Mesura de Govern que orientarà l'acció municipal fins el 2027.

El 4 de desembre a les 18 h, el Monestir de Pedralbes acollirà l’acte “Les ciutats com a refugi dels drets humans”, on es presentarà la nova Mesura de Govern de Drets Humans i No-discriminació 2025-2027 de l’Ajuntament de Barcelona. 

En l’acte, presidit per la Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell, es donaran a conèixer les principals línies estratègiques de la Mesura, i posteriorment, hi haurà una taula de debat amb persones expertes. 

L’esdeveniment és obert a tota la ciutadania. Inscriu-te en aquest enllaç per assistir: https://inscripcions.barcelona.cat/ciutats_refugi_dretshumans-ca/  

 

El programa  

18 h – Benvinguda institucional i presentació de la Mesura de govern de Drets Humans i No-Discriminació 

A càrrec de Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell, Segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. 

18.15 h – Taula rodona 

Amb la participació de: 

  • Sra. Sílvia Giménez Salinas, degana emèrita de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. 
  • Sra. Helena Monzón, advocada i associada sènior especialitzada en dret laboral. 
  • Sra. Bertha Zúñiga, coordinadora general Council of Popular and Indigenous Organizations of Honduras (COPINH).
  • Sr. Rodolfo Tesone, advocat expert en IA i presidente emèrit d’ENATIC.

Modera la Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell, Segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. 

18.50 h – Cloenda institucional 

A càrrec de Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell, Segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. 

 

 

La mesura 

Barcelona reafirma el seu compromís amb la defensa i promoció dels drets humans amb una Mesura de Govern que orientarà l’acció municipal fins al 2027. Els seus eixos principals són:  

  • Prevenció de vulneracions: identificar causes estructurals i transformar-les, amb formació, protocols i mecanismes de denúncia. 
  • Garantia de drets: assegurar l’exercici efectiu dels drets en un context social complex, abordant qüestions com el racisme, la LGTBIfòbia o la manca d’accés a serveis bàsics. 
  • Igualtat i no-discriminació: combatre el tracte desigual per raó de gènere, origen, edat o condició econòmica. 
  • Antiracisme: incorporar la perspectiva antiracista com a eix transversal en l’acció pública. 
  • Drets emergents: afrontar reptes derivats de la digitalització, els moviments migratoris, l’accés a l’habitatge o la soledat, entre d’altres. 
  • Discursos d’odi: prevenir i abordar l’augment de l’hostilitat contra col·lectius vulnerabilitzats. 

Aquesta Mesura reafirma el compromís de continuar construint una ciutat més justa, inclusiva i cohesionada.