Des de la nit del 31 de març fins al 10 d’abril es tallarà el túnel viari de la Gran Via a la plaça d’Espanya per les obres de serveis afectats de la futura L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Es recomana evitar l’accés a Barcelona per la Gran Via durant aquests dies.
La Generalitat de Catalunya impulsa les obres per allargar l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en diversos punts de la ciutat. Per tal de fer aquestes obres, cal realitzar un seguit d’actuacions prèvies i necessàries vinculades als serveis afectats per aquestes futures obres, i durant la Setmana Santa els treballs se situaran a l’entorn de la plaça d’Espanya per executar els encreuaments de serveis de clavegueram, electricitat, gas i telefonia, a l’alçada del carrer de Llançà.
Afectacions de la mobilitat
Aquestes obres comportaran afectacions de la mobilitat a la Gran Via entre la nit del 31 a l’1 d’abril i el 10 d’abril, fins al migdia. En concret, es tancarà el túnel viari de la Gran Via a la plaça d’Espanya (en sentit Besòs, entrada a la ciutat), entre els carrers de Mèxic i Llançà.
Com a via alternativa, es recomana utilitzar les rondes abans d’arribar a la plaça de Cerdà. En el cas d’arribar a aquesta plaça, les millors opcions són desviar-se cap a la ronda del Mig o anar a buscar el passeig de la Zona Franca, per accedir a la ronda Litoral. Hi haurà restriccions de trànsit a la Gran Via a partir de la plaça de Cerdà, ja que només serà possible creuar la plaça per la calçada lateral.
Tot i que aquestes afectacions s’han programat durant la Setmana Santa tenint en compte que hi ha menys trànsit, es recomana evitar aquesta via d’entrada a la ciutat.
Els vehicles que vinguin per la Gran Via / C-31 des de la plaça de Cerdà i vulguin seguir per la mateixa Gran Via un cop passada la plaça d’Espanya hauran de fer el recorregut per la superfície, concretament pel lateral de la banda de mar, i incorporar-se a la plaça d’Espanya per tornar a agafar la Gran Via.
En el tram del lateral de la banda de mar, entre el carrer de Mèxic i la plaça d’Espanya, s’habilitaran tres carrils de circulació, i el carrer de Mèxic s’habilitarà en sentit únic cap a la muntanya de Montjuïc per tal que els cotxes es puguin desviar cap a: Rius i Taulet – Lleida-Tamarit-Paral·lel o Entença.
El fet que el carrer de Mèxic sigui de sentit únic implicarà que, des del carrer de Sant Fructuós amb el carrer de Mèxic, només es podrà girar a la dreta, en direcció a l’avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia, i des d’aquesta avinguda en sentit Besòs no es podrà girar cap al carrer de Mèxic.
Futura L8
Els treballs previs per a la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès dels FGC que impulsa el Departament de Territori van començar el juliol passat, amb una inversió de 6,5 milions d’euros. L’objectiu és unir les estacions Plaça d’Espanya i Gràcia i connectar la línia Llobregat-Anoia amb la línia Barcelona-Vallès en un traçat de 3,5 quilòmetres que inclourà quatre estacions, tres de les quals seran de nova construcció: Hospital Clínic, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro; Francesc Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix i Gràcia, i la plaça de Gal·la Placídia.
A més de la restricció al túnel viari de la plaça d’Espanya, les tasques d’execució de rases i canalitzacions dels serveis afectats suposen actualment l’ocupació d’alguns carrils de circulació de vehicles en els àmbits corresponents a la futura estació d’Hospital Clínic i la nova estació de Gràcia.