Les motos han estat les protagonistes del 28è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, que ha tingut lloc aquest matí al CaixaForum. Barcelona és la ciutat europea amb més motos per habitant, amb un 33% del parc total de vehicles. La moto és, doncs, un element fonamental i estratègic per a la mobilitat a la ciutat, i la millora de la mobilitat en motocicleta implica, necessàriament, reforçar-ne la seguretat.
El 28è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària ha compartit les diferents maneres de millorar la seguretat viària dels conductors i les conductores de motocicletes, un repte que interpel·la de la mateixa manera conductores i conductors, entitats, fabricants i administracions.
La primera taula rodona, titulada “Estat actual de la mobilitat en moto a Barcelona”, ha posat de manifest el paper estratègic de la moto per a la mobilitat a la ciutat. Cada dia es produeixen 450.000 desplaçaments amb moto, que equivalen al 6,2% del total de trajectes a la ciutat. En aquesta taula s’han analitzat els reptes que tenen les motos, com la seguretat viària, l’ús de l’espai, la sostenibilitat i la interacció amb la resta de mitjans de transport.
La segona taula rodona, “El factor humà en la mobilitat de la moto”, ha assenyalat els motoristes com un dels col·lectius més vulnerables en la piràmide de la mobilitat, juntament amb els ciclistes. Aquest any, dels 23 morts a la ciutat 16 han estat motoristes, 5 vianants i 2 ocupants de vehicles.
En aquest context s’ha fet del tot imprescindible incidir en la formació de tots els col·lectius, vetllar pel compliment de les normes de circulació, millorar les característiques, renovar el parc de vehicles i millorar elements del disseny urbà, com el paviment i la senyalització.