L’activitat dels bicitaxis a Barcelona continua reduint-se i amb l’objectiu d’alliberar l’espai públic per a la ciutadania, especialment dels carrils bici. En concret, aquest estiu s’han comissat 95 vehicles d’aquest tipus i s’han registrat 230 denúncies, un 90% menys respecte a les 2.342 interposades durant el mateix període de l’any passat. Des del 2019 han entrat més de 1.000 bicitaxis als dipòsits municipals.
L’objectiu del consistori barceloní és alleugerir l’ocupació de l’espai públic i les molèsties per als veïns i les veïnes, per garantir d’aquesta manera l’equilibri entre la vida veïnal i altres usos de l’espai públic.
Per això l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat estan treballant conjuntament en una regulació que prohibeixi l’activitat dels bicitaxis a la ciutat abans que acabi l’any.
La prohibició de circulació d’aquests vehicles, anomenats rickshaws, trixis o bicitaxis, s’aplica a cinc àmbits de Barcelona: la Sagrada Família, el Quadrat d’Or (l’Eixample), l’avinguda del Paral·lel, el Park Güell i el Camp Nou.
La restricció circulatòria s’afegia als decrets dels districtes de Ciutat Vella i de Sant Martí, on cada any, especialment durant els mesos d’estiu, també es limita la circulació d’aquest tipus de vehicle a determinats itineraris.
Els resultats de les restriccions aplicades ja són visibles, especialment a les zones turístiques i als barris del litoral de la ciutat, com la Barceloneta o la Vila Olímpica.