A més de tramitar reclamacions, l’OMIC:
- Informa i assessora sobre drets de les persones consumidores.
- Efectua la mediació i conciliació en cas de conflicte.
- Informa de la legislació i normativa de consum.
- Difon campanyes i accions formatives sobre consum.
L’OMIC atén reclamacions sobre el següent:
- Subministraments d’aigua, gas i llum
- Telefonia i internet
- Serveis turístics
- Restauració
- Transports
- Assegurances
- Serveis financers
- Compra o reparació de productes
- Més temes de consum
Com es fa una reclamació?
1) Presentant-la en línia a través d’aquest formulari.
2) Presencialment, però cal cita prèvia:
- Per internet
- Per telèfon, trucant al número gratuït 010
- Als quioscos de tràmits municipals
Per tramitar una reclamació a l’OMIC cal que prèviament s’hagi presentat una reclamació a l’empresa, que té 30 dies per donar una resposta. En cas de no donar-la, o si la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació.
Quan la reclamació gestionada per l’OMIC no aconsegueix una solució per al conflicte, es pot iniciar un procediment a la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Barcelona. És una via extrajudicial, ràpida, eficaç i gratuïta.
En cas que es vulgui adreçar una consulta sobre qualsevol tema de consum, es pot fer telemàticament o trucant al 010. L’OMIC organitza periòdicament sessions informatives i d’educació sobre consum a tots els districtes.