Del conjunt de la intervenció, en destaca l’ampliació del pas de sota la línia ferroviària d’Adif al carrer d’Oristà, en la intersecció amb el carrer de la Torre Vella, al barri de Vallbona. Costarà 2,42 milions d’euros, que representen més d’un 40% del valor del total.
El pas materialitzarà una nova connexió entre el sud-oest i el nord-est de Vallbona, i tindrà un ús exclusiu per a vianants fins que s’aprovi la modificació del planejament urbanístic de la zona.
Amb la urbanització temporal, els vianants es desplaçaran pel nou pas inferior, i els vehicles i les bicis continuaran transitant pel pas existent. La intervenció, que compatibilitzarà les diferències de cota existents als dos costats del pas, crearà espais verds en l’entorn per generar un esponjament visual.
Quan la urbanització ja sigui definitiva, el trànsit de vehicles i bicis es produirà pel nou pas inferior, i es deixarà l’actual per al trànsit de vianants.
Si voleu consultar el Pla d’accessibilitat universal de Barcelona 2018-2026, que inclou anàlisis segregades per districtes, feu clic aquí.