El Consell Municipal de Consum de Barcelona és un òrgan consultiu i de participació sectorial que integra les organitzacions de defensa de les persones consumidores i les usuàries de la ciutat de Barcelona.
Les competències del Consell, d’acord amb les seves normes reguladores, són:
- Actuar com a òrgan de caràcter consultiu i de participació directa de la ciutadania en la gestió municipal relativa als temes de comerç i consum.
- Informar i assessorar a l’Ajuntament sobre aquests temes
- Elaborar estudis i propostes a requeriment de l’Ajuntament o bé per iniciativa pròpia.
- Col·laborar amb l’Ajuntament en l’organització d’actes, cursos, campanyes o jornades relacionades amb aspectes tècnics que puguin millorar el nivell de professionalitat de les organitzacions ciutadanes així com d’aquells relatius a la informació i conscienciació dels consumidors en general.
- Ésser òrgan de consulta en els processos d’elaboració de normatives i ordenances relatives als temes de comerç i consum.
Com s'organitza?
El Consell Municipal de Consum de Barcelona s’organitza a través del Plenari i està integrat per la presidència, la vicepresidència i la Comissió Permament. Formen part del Consell Municipal de Consum, representants dels grups polítics, de les associacions de persones consumidores i usuàries amb implantació a la ciutat, i tècnics municipals.
