L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Què és el consum?
Segons el Codi de consum de Catalunya (Llei 22/2010, de 20 de juliol, de Codi de Consum de Catalunya) parlem de consum quan es donen totes aquestes condicions:
- Entre ambdues parts hi ha una relació de consum (comercialització de béns i/o prestació de serveis), en qualsevol de les etapes següents:
- Informació
- Oferta
- Promoció
- Publicitat
- Comercialització
- Utilització
- Venda de béns o subministrament de serveis
- Obligacions posteriors
- La persona reclamant és una persona física (particular), una associació sense ànim de lucre o una comunitat de propietaris.
- La persona reclamant actua en un àmbit aliè a cap activitat empresarial o professional.
- La part reclamada no és una persona física (excepte persones treballadores autònomes).
Note for screen reader users. This gallery shows one element, which can be an image or a video. Use the controls from the ‘Gallery Controls’ area to show the previous or the next element. You can also click on the element you wish to visualise.
Slide
of 5Són temes de consum
- Subministraments (aigua, gas i llum)
- Telefonia i accés a l’internet
- Serveis turístics
- Restauració
- Transports
- Prestadors de serveis a la llar
- Assegurances
- Serveis financers
- Compra o reparació de productes
NO són temes de consum
- Conflictes laborals
- Drets civils
- Temes de convivència en les comunitats de propietaris
- Relacions amb l’Administració pública
- Quan un tema de consum estigui sotmès a la via judicial i/o pugui esdevenir una qüestió penal, no es podrà tractar des de l’OMIC, ja que el Codi de consum de Catalunya no atorga competències en aquests supòsits