L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Espai empreses
Aquest espai està adreçat a empreses de béns i serveis que volen facilitar i relacionar la seva activitat econòmica amb la garantia i satisfacció de les persones consumidores.
Entenem que les consultes i reclamacions que rebem a l'OMIC són una oportunitat per a les empreses per conèixer les incidències de la seva activitat envers a les persones consumidores i poder així millorar els seus productes i qualitat del servei.
En cas de dubtes sobre quins són els vostres drets i obligacions com a empresa envers les persones consumidores o sobre els tràmits que fem a l’OMIC, posem a la vostre disposició l’adreça electrònica omicempreses@bcn.cat per a contactar amb nosaltres.
També podeu enviar les vostres respostes a les reclamacions rebudes així com les al·legacions que considereu necessàries.
Des de l’OMIC s'ofereix:
- Assessorament per garantir l’exercici dels drets i el compliment de les obligacions que teniu en les relacions de consum com a agents econòmics que operen en el mercat.
- Ajudar a conèixer la normativa vigent en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries i a resoldre dubtes en la seva interpretació o aplicació.
- L'adhesió d'una empresa al sistema arbitral de consum esdevé un signe de compromís i una garantia de qualitat afegida dels seus productes i serveis envers els clients. Les empreses poden adherir-se a la Junta Arbitral de Consum de Barcelona o a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
Els drets de les empreses com a consumidores
El Codi de consum també considera persones consumidores a les persones empresàries autònomes i microempreses (empresa de menys de 10 treballadors i volum de negoci anual o balanç general anual no superior als 2 mil.lions d’euros).
Per tant, l'OMIC, segons la seva competència, pot informar i assessorar respecte a la relació contractual que els establiments comercials tinguin amb les empreses de serveis bàsics i serveis de tracte continuat, com per exemple, els subministraments, la telefonia, les assegurances, etc.
Enllaços i materials relacionats
- Breu guia per regentar un negoci o empresa a Catalunya d’acord amb la normativa…
- Exemple de val per a devolucions (DOC 37.5 KB)
- Full de reclamació (PDF 786.95 KB)
- Declaració responsable de microempresa (PDF 78.74 KB)
- Cartell fulls de reclamació (PDF 1.28 MB)
- Cartell fulls de reclamació personalitzable (PDF 1.26 MB)
- Cartell fulls de reclamació personalitzable (DOCX 151.68 KB)