L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Garantia de productes
Quan s’adquireix un producte i aquest té algun defecte o funciona incorrectament, la persona consumidora té uns drets reconeguts: la garantia legal. Des de l'1 de gener de 2022, hi ha en vigor la Llei de Garanties (Reial decret - Llei 7/2021) i que estableix novetats en aquest camp. Generalment, en el cas dels productes nous la garantia legal té una durada de tres anys. Si el producte és de segona mà, el termini pot ser més curt, però mai inferior a un any des de la data de lliurament.
Per demostrar que el producte està dins el termini de garantia caldrà conservar el tiquet o factura de compra. És molt important conservar sempre aquests documents, quedar-se els originals i entregar només copies si el venedor la sol·licita.
En cas de defecte o mal funcionament pot fer valer la garantia, escollint entre la reparació o substitució gratuïtes del producte (sense costos addicionals com per exemple d’enviament) per un altre igual o de característiques similars. Això sí, caldrà informar el més aviat millor de la incidència perquè:
- Durant els primers 2 anys, es presumeix que les manques de conformitat són d’origen.
- Durant els 12 mesos restants, és la persona consumidora qui ha de provar que la manca de conformitat és originària.
Finalment, si el venedor o el fabricant es neguen a fer valer la garantia, cal reclamar a l’empresa i, en cas de no rebre una resposta satisfactòria, adreçar-se a l’OMIC. Si sou una empresa, podeu trobar més informació sobre les garanties, a l'Espai Empreses.