L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Reparació de vehicles
Si teniu un vehicle en propietat, heu de comptar que tard o d’hora haureu de rascar-vos la butxaca per reparar alguna avaria. Podeu evitar moltes avaries greus si teniu cura en la conducció i en el manteniment del vehicle, però n’hi ha d’altres que apareixeran irremeiablement.
Per no trobar-vos amb sorpreses en l’import de la reparació, demaneu al taller un pressupost previ detallat. Un cop fet, serà vàlid durant 12 dies i servirà com a resguard. Si no l’accepteu, tingueu en compte que us poden cobrar per la seva elaboració malgrat que finalment no es faci la reparació.
Pot ser que durant la reparació el personal del taller trobi noves avaries. Abans de solucionar-les, us ha d’informar. Sense el vostre consentiment, no poden dur a terme cap nova reparació. Tingueu en compte que el taller ha de complir amb el termini establert d’entrega del vehicle i us ha d’informar si no el pot complir. Només us podran cobrar despeses d’estada si heu trigat més de 3 dies feiners a recollir el vehicle.
Un cop feta la reparació, recordeu demanar la factura i fixeu-vos que hi estiguin detallats tots els conceptes. Tindreu un termini de 3 mesos de garantia i, si es tracta de vehicles industrials, 15 dies. En tots dos casos, la garantia també es pot comptabilitzar amb quilometratge i cobreix fins a 2.000 km.
Per fer reclamacions, podeu omplir el full oficial l’empresa per a aquests casos. Si en un termini de 30 dies no teniu resposta, podeu fer-la a l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores.