L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Seguretat a internet
A l’hora de fer una compra per internet, es recomana fer-ho només en botigues de confiança o que tingueu referències. En cas de dubte, pots valorar si un comerç electrònic és segur quan ofereix dades de contacte, informació suficient sobre els productes i les condicions de compra i d’enviament, l’adreça canviï d’http a https o trobes opinions positives a la xarxa sobre aquella empresa.
I sobretot dues recomanacions:
- Evita facilitar dades bancàries (número de compte, claus d’accés) o dades personals (telèfon, adreça, DNI) per correu electrònic o en formularis web d'origen poc clar.
- Evita fer pagaments des d'ordinadors públics i xarxes Wi-Fi obertes i opta sempre per fer-ho amb mitjans més segurs com ara les targetes de prepagament (es poden carregar amb imports exactes) o les passarel·les de pagament segur.
I finalment, és important tenir present que quan es compra en botigues virtuals amb seu fora de la Unió Europea i hi ha cap problema, la situació podria ser més complexa i difícil de resoldre.