A partir del 22 de març i fins al 5 d’abril, qualsevol persona empadronada a Barcelona disposarà de deu suports que podrà repartir entre els projectes validats. La recollida de suports es farà a través de la plataforma decidim.barcelona amb l’objectiu de determinar els vint projectes finalistes per cada districte que se sotmetran a la votació definitiva al juny.
Àmbits temàtics i distribució per barris
A Sant Martí s’han acceptat 102 projectes dels 235 que es van presentar. Ara es troben a la frase de priorització.
D’aquest centenar de projectes, destaquen quatre gans grups temàtics: pacificació o remodelació de carrers (22), equipaments educatius i entorns escolars (16), espais verds i horts urbans (13) i equipaments i espais esportius (11).
A continuació, hi ha àmbits que tenen entre 4 i 10 projectes. És el cas de: millora de l’espai públic (8), mobilitat i xarxa ciclista (8), equipaments de proximitat (5) i mobiliari urbà (4).
Per últim, els àmbits temàtics amb 1, 2 o 3 propostes de millora: altres equipaments (3), espais de joc infantil (3), memòria històrica (3), àrees d’esbarjo de gossos (2) equipaments culturals (2), comerç (1) i equipaments per col·lectius específics.
Per barris, els projectes s’han repartit de la següent manera:
El Camp de l’Arpa del Clot (13)
El Clot (12)
Sant Martí de Provençals (11)
La Verneda i la Pau (11)
La Vila Olímpica del Poblenou (11)
El Parc i la Llacuna del Poblenou (9)
El Poblenou (8)
Diagonal Mar i el Front Martítim del Poblenou (7)
El Besòs i el Maresme (7)
Provençals del Poblenou (2)
A més, hi ha 11 projectes que impliquen a més d’un barri.
Nou calendari del procés participatiu
La pandèmia ha obligat a reajustar a 30 milions d’euros el pressupost total disponible per a aquesta edició dels pressupostos participatius, dels quals 3,6 milions d’euros pertanyen a Sant Martí. També ha variat el calendari del procés, que queda així:
De l’1 al 7 de març
Les persones o entitats que van presentar projectes han pogut sol·licitar aclariments de l’avaluació tècnica, i han rebut la resposta abans del 18 de març. També han pogut retirar els projectes presentats, si així ho han considerat.
Del 22 de març al 5 d’abril
Fase de priorització dels projectes, o de suports. La ciutadania podrà donar suport als projectes acceptats, i els vint projectes amb més suports de cada districte passaran a la fase següent.
Del 6 d’abril al 7 de maig,
Els 200 projectes prioritzats entre tots els districtes entraran a la fase de concreció entre la ciutadania que els promou i els serveis municipals.
De l’1 al 23 de juny (en un període per concretar),
Període de votació per part de la ciutadania dels projectes definitius per desenvolupar.