S’incrementen les hores d’estacionament exclusiu per a residents.
Aquestes noves àrees faciliten altres usos dels espais, fora de l’horari destinat a la càrrega i descàrrega. D’aquesta manera, algunes de les zones es reconverteixen en estacionament exclusiu per a residents, incrementant el nombre d’hores per al veïnat: de 13.00 a 9.00 hores. Altres espais es destinen a aparcament per a motos i en algunes de les zones no es permetrà l’aparcament i resten com a espais per a la millora de pas dels vianants.
Implementació de les àrees d’estacionament multiús
La implementació d’aquests nous espais, la modificació dels existents i la senyalització corresponent a cadascuna de les places es farà per fases. La primera s’inicia dilluns 27 de juny a la zona sud del Raval i s’estendrà durant el mes de juliol per les zones del centre i nord del Raval.
El total de 256 noves places queden repartides en els següents trams:
Raval Sud: sumarà un total de 38 places i es distribuiran entre:
- Nou de la Rambla, carrer de l’Arc del Teatre, avinguda del Paral·lel, Plaça Ramon Berenguer el Vell i Portal de Santa Madrona
Raval Centre: 112 places que es distribuiran entre:
- Marquès de Barberà, Unió, Sant Oleguer, Rambla del Raval, Sant Rafael i Sant Josep Oriol, Arc de Sant Agustí, Junta de Comerç, Ronda de Sant Pau i Hospital.
Raval Nord: 106 espais entre les localitzacions següents:
- Ronda Sant Antoni i Riera Alta; entorns de plaça Castella i Terenci Moix, plaça dels Àngels, Montalegre, plaça Vicenç Martorell, plaça Pedró; Egipcíaques, plaça Bonsuccés, Pintor Fortuny i Joaquin Costa.
L’objectiu principal d’aquesta acció és augmentar el nombre d’espais destinats a la càrrega i descàrrega per evitar aparcaments irregulars, reduint l’horari a la franja del matí; i garantir la funcionalitat de la distribució urbana de mercaderies de manera eficient, adaptada a les noves formes de distribució i consum, i alhora compartir els espais amb altres usos per a residents i vianants.
Aquests canvis formen part del Pla d’accions de mobilitat al Raval que es va iniciar el desembre de 2021 amb la restricció horària de cotxes a l’interior de la trama urbana, i el canvi de sentit de circulació de quinze carrers del Raval per reduir el trànsit de pas i mantenir l’accessibilitat en vehicle privat per a residents i serveis del barri. D’aquesta manera, es pretén fer compatible la qualitat de vida dels i les veïnes del Raval amb l’activitat econòmica que hi ha al barri, però prioritzant els vianants com els veritables protagonistes de l’espai públic i el transport sostenible.