S'obre el termini de sol·licitud de llicències per a parades de Sant Jordi a la Rambla

27/03/2023 - 08:34 h

L’admissió de sol·licituds per instal·lar parades de llibres per a la Diada de Sant Jordi a la Rambla, entre el carrer Nou de la Rambla i el Portal de Santa Madrona. estarà oberta del 6 al 31 de març, ambdós inclosos.  

Les sol·licituds i la documentació requerida s’han de presentar per mitjà de Registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona:

Productes i espais autoritzats

Només s’autoritza la venda de llibres i/o la instal·lació de parades informatives de les entitats.

S’autoritzaran 32 parades de 4×2 m i 18 parades de 6×2 m.

Les parades s’agruparan i situaran segons tipologia:

  1. Professionals del llibre: llibreries, editorials, escriptors.
  2. Entitats, fundacions, associacions, ONG’s, AFA’s.
  3. Partits polítics i sindicats.

ATENCIÓ: els professionals del llibre: llibreries, editorials, escriptors que vulguin obtenir una parada a la part alta de la Rambla compresa en Canaletes i la plaça Reial cal que es posin en contacte amb el Gremi de Llibreters o la Cambra del Llibre escrivint un correu  a diallibreprofessional@gmail.com o bé consultar el seu web https://gremidellibreters.cat

Procediment i criteris per a l’adjudicació de les parades

Les parades s’atorgaran seguint l’ordre d’entrada al registre i fins exhaurir els espais disponibles.

Es donarà però, prioritat a les peticions fetes per persones físiques o jurídiques arrelades al territori, es a dir, que tinguin el seu domicili fiscal/social, la seva seu o local al districte de Ciutat Vella.

A la sol·licitud es podrà indicar el número de la parada (veure plànol annex) on l’interessat voldria posar la seva parada, així com la mida (de 4×2 m o de 6×2 m) tot i què no es pot garantir que això sigui possible.

Les sol·licituds que no aportin la documentació correctament i/o que tinguin deute tributari local, seran automàticament descartades.

Documentació a presentar

Instància degudament emplenada.

Fotocòpia del NIF i/o NIE.

Documentació acreditativa de l’arrelament amb el Districte de Ciutat Vella. (fotocòpia del NIF, contracte de lloguer, llicència activitat, etc.)

Entrega de llicències

Del 18 al 20 d’abril, de 10:00h a 13:30h a la seu del districte de Ciutat Vella. MOLT IMPORTANT, posar un correu electrònic (email) vàlid per poder realitzar, preferentment, la notificació de la llicència per aquest mitjà. Així mateix, posar un telèfon de contacte amb que us puguem localitzar amb certesa.

Notes importants

No es tramitarà cap sol·licitud presentada després del dia 31 de març del 2023.

*D’acord amb l’article 46.5b de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics de Barcelona, es recorda que, per poder tramitar i obtenir la llicència d’ocupació de la via pública, els titulars dels permisos sol·licitats no poden tenir deute tributari local. Podeu obtenir el vostre certificat negatiu de deute a:

https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001444

*No es tramitarà cap llicència a nom de cap menor en edat escolar obligatòria.

Per a més informació, podeu trucar al telèfon 010.