Canvis en la mobilitat del Raval per prioritzar-hi vianants i bicicletes

20/12/2021 - 09:58 h

El barri del Raval millorarà la mobilitat per fer-la més amable per als vianants i bicicletes amb un seguit de mesures que ja s’han començat a implementar i que modificaran el sentit de diversos carrers, reduiran els espais per als vehicles, restringiran els horaris d’accés a l’interior de la trama urbana i ampliaran les zones de càrrega i descàrrega amb més de dues-centes places noves.

Està previst que els canvis es facin per fases. Així, durant el primer trimestre del 2022 es redueix l’horari d’accés al barri amb vehicle i es modifica el sentit de circulació de quinze carrers:

Reducció de l’horari d’accés al barri en vehicle privat

De 7.00 a 9.00 hores i de 13.00 a 21.00 hores l’accés en vehicle privat al Raval quedarà prohibit, excepte per als vehicles del veïnat, aparcaments i autoritzats. D’aquesta manera, s’hi prioritzen els desplaçaments a peu i en bicicleta dels veïns i veïnes en els horaris de més afluència, com els d’entrada i sortida de les escoles.

Modificació de sentit de circulació

A partir de mitjan gener

  • Carrer de Torres i Amat entre el carrer de Joaquín Costa i la ronda de Sant Antoni
  • Carrer de Joaquín Costa entre els carrers de Valldonzella i de Torres i Amat
  • Carrer del Tigre entre la ronda de sant Antoni i el carrer del Lleó
  • Carrer del Lleó entre els carrers del Tigre i de Ferlandina
  • Carrer de la Lluna entre els carrers de Ferlandina i Peu de la Creu
  • Carrer Peu de la Creu entre els carrers de la Riera Alta i dels Àngels
  • Carrer del Doctor Dou entre els carrers d’Elisabets i del Pintor Fortuny
  • Carrer d’Elisabets entre el carrer del Doctor Dou i la Rambla

A partir del començament de febrer

  • Carrer d’Erasme de Janer entre els carrers de la Riera Alta i del Carme
  • Carrer del Carme entre els carrers d’Erasme de Janer i de Maria Aurèlia Capmany
  • Carrer de la Riera Baixa entre els carrers del Carme i de l’Hospital
  • Carrer de Sant Ramon entre els carrers de Marquès de Barberà i Nou de la Rambla

A partir de mitjan febrer

  • Carrer Nou de la Rambla entre la Rambla i l’avinguda de les Drassanes
  • Carrer de Santa Madrona entre els carrers Nou de la Rambla i de l’Arc del Teatre
  • Carrer de l’Arc del Teatre entre les avingudes del Paral·lel i de les Drassanes

Durant el segon trimestre s’ampliarà el nombre de places de càrrega i descàrrega, tot i que se’n reduirà l’horari suprimint la franja de tardes. En total, el barri guanyarà 256 places, i l’horari a l’interior del barri serà de 9.00 a 13.00  h. Al perímetre,  es manté de 8.00 a 20.00 h.

Les noves Àrees d’estacionament multiús  permeten un ús d’aquests espais per als veïns i veïnes, fora de l’horari de càrrega i descàrrega,  que es  destinaran per a aparcament exclusiu per a residents i  aparcaments per a motos.

Les noves àrees  estan repartides repartides en els trams següents:

Raval nord: 106 places

  • Rda. Sant Antoni i Riera Alta; entorns pl. Castella – Terenci Moix, pl. Àngels, pl. Vicenç Martorell, pl. Pedró; Egipcíaques, pl. Bonsuccés, Pintor Fortuny, Joaquín Costa

Raval centre: 112 places

  • Pl. Sant Agustí, entorns de Sant Oleguer, Nou de Sadurní i Sant Pau, rbla. Raval i rda. Sant Pau

Raval sud: 38 places

  • Av. Drassanes, entorns Dolors Aleu, Nou de la Rambla, pl. Ramon Berenguer el Vell, Santa Madrona

Xarxa per a bicicletes completada

També durant el segon trimestre de l’any es completarà la xarxa de bicicletes a l’interior del barri del Raval, tot connectant-la amb la resta de la xarxa de la ciutat. Els trams  compartits amb vehicles i vianants  són els següents:

  • Carrers dels Àngels, de Torres i Amat i de Valldonzella
  • Carrers del Tigre, del Lleó i de la Lluna
  • Carrers de la Riera Alta i del Carme
  • Carrers de l’Hospital i de Sant Antoni Abat
  • Carrers Nou de Rambla i de les Tàpies
  • Carrers Nou de la Rambla i de la Unió
  • Avinguda de les Drassanes i rambla del Raval

Tots aquests canvis formen part del Pla d’accions de mobilitat al Raval, que és fruit de la diagnosi feta pel Pla de mobilitat de Ciutat Vella 2019-2024, amb un ampli procés participatiu del veïnat del barri, i s’ha dissenyat tenint en compte les característiques particulars del barri.