El Mercat de Santa Caterina s'uneix a Born Comerç per potenciar el Districte Gastronòmic del Born

07/03/2024 - 14:19 h

El Mercat de Santa Caterina s’ha incorporat recentment a l’associació Born Comerç, entitat que busca promoure i dinamitzar el barri del Born a través de diverses activitats. El primer dels projectes dels quals forma part el mercat és la creació del segell ‘Born-Districte Gastronòmic’, una marca comercial que acull tots els comerços d’alimentació i gastronomia compresos entre el Palau de Mar i el Palau de la Música.

Es tracta d’un esforç coordinat per redefinir el turisme gastronòmic de la zona i utilitzar-lo com a reclam per al territori, amb l’objectiu d’atraure tant visitants com veïns i altres membres de la comunitat local, així com de promocionar una oferta gourmet d’alta qualitat.

Born Districte Gastronòmic és una iniciativa de l’associació Barcelona Born Gourmet i Born Comerç que vol donar a conèixer la gran varietat i alta qualitat de la gastronomia del Born tant en l’àmbit nacional com internacional, sempre mantenint la seva credibilitat en l’àmbit local. Amb restaurants de fine dining com l’Estimar’, referents clàssics com el ‘7 Portes’ i locals de cuina internacional com el ‘Mosquito’, el Born ofereix una experiència gastronòmica completa i variada que mereix ser promoguda i gaudida tant per residents com per visitants. Al mateix torn, amb el Mercat de Santa Caterina, el Born proveeix tant els restauradors i restauradores com el veïnat de producte fresc i de proximitat. 

Born Districte Gastronòmic vol ser una marca gastronòmica distintiva i reconeguda nacional i internacionalment, fet pel qual s’ha comptat amb un equip d’artistes de renom com Mikel Urmeneta, Javier Mariscal i Andreu Buenafuente.

La iniciativa disposa d’un lloc web, xarxes socials i una campanya de publicitat amb accions a la via pública, contingut patrocinat en mitjans especialitzats, i presència en llocs clau com l’Aeroport El Prat, que busca despertar la curiositat dels viatgers i establir la identitat del Born com a destí gastronòmic de referència.

El concepte de Born Street Food i esdeveniments especials com un Pop Up al Mercat de Santa Caterina, ressalten la diversitat culinària i posen de manifest el talent dels xefs locals. 

La iniciativa també busca incloure la participació i adhesió veïnal i de l’entorn amb la campanya ‘Gent Born’, amb què els residents del barri podran adquirir una targeta que els proporcionarà un 10% de descompte a tots els establiments adherits.

Més informació